فونیکسریمکسبهتام

جلسه کارگروه آلودگی هوا؛

جلوگیری از تولید خودروهای غیراستاندارد از سال آینده

عصر خودرو- رئیس سازمان محیط زیست: با خودروسازانی که خودروهای غیر استاندارد تولید می کنند سال آینده برخورد قانونی و قضایی می کنیم.

جلوگیری از تولید خودروهای غیراستاندارد از سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ عیسی کلانتری در جلسه کارگروه آلودگی هوا گفت : از سال آینده جلوی تولید خودروهای غیر استاندارد گرفته خواهد شد.

    وی با اشاره به قدرتمند بودن کارخانه های خودروسازی گفت : باید محکم بایستیم و خودروهایی که غیر استاندارد تولید می شود باید متوقف شود.
    کلانتری گفت : با تصویب آیین نامه اجرایی ، قانون هوای پاک تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
    رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه دو سوم آلودگی هوای تهران ناشی از سوخت گازوئیل است ، افزود : تنها راه جلوگیری از آلودگی هوا در فصل سرما از رده خارج کردن 65 هزار خودروی گازوئیلی است.
    وی گفت : 11 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به موتورسیکلت هاست و سهم سواری ها 3 درصد و کارخانه ها حدود 20 درصد است .
    کلانتری با اشاره به اقدام استانداری در جلوگیری از ورود کامیونهای فرسوده افزود: باید ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، همکاری شهرداری ها و بخش خصوصی در نوسازی ناوگان عمومی شهر تهران را مهم خواند و گفت : دولت به تنهایی قادر به این نوسازی نخواهد بود.
    کلانتری در ادامه درباره حق آبه زیست محیطی گفت : وزارت نیرو نزدیک به 11 میلیارد متر مکعب حق آبه تعیین کرده است و در تهران حق آبه زیست محیطی نداریم .
    وی با اشاره به اینکه حق آبه عمدتاً متعلق به تالاب ها و رودخانه هاست ، گفت : در جاهایی که آب وجود داشته باشد قطعا مقدار استاندارد حق آبه زیست محیطی را خواهیم گرفت ولی در حال حاضر خیلی از جاها دچار کم آبی هستند.
    وی گفت : اول باید آب شرب مردم تامین و بعد میان محیط زیست و کشاورزی تقسیم شود .
    کلانتری درباره طرح شیرین کردن آب خزر نیز گفت : سازمان محیط زیست اجازه نمی دهد در شمال آب را شیرین کنند و بعد انتقال دهند.
    وی گفت : اگر قرار است آبی از خزر انتقال داده شود آب شور انتقال خواهد یافت چون در شمال حدود 1.7 درصد نمک وجود دارد که اگر بخواهند 200 میلیون متر مکعب آب را منتقل کنند نزدیک 3.5 میلیون تن نمک قابلیت جابجایی ندارد.
    رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به حق آبه ای که وزارت نیرو در این بخش داده است ، گفت : ما اجازه شیرین سازی در شمال کشور را نمی دهیم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط