فونیکسریمکسبهتام

گزارشی از خودروهای ۲۰ میلیون تومانی در جهان

هم رده های پراید در دنیا چگونه اند

عصر خودرو- ۲۰ میلیون تومان، پائین ترین بودجه است که باید برای خرید ارزانترین خودرو کشور یعنی پراید در نظر گرفت؛ مبلغی که چند سالی است برای بسیاری از خریداران و استفاده کنندگان خودرو سنگین تر شده است.

هم رده های پراید در دنیا چگونه اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،اما با 20 میلیون تومان در دیگر کشورها چه خودرویی می توان خرید؟ سوالی که در پس ذهن بسیاری از مردم بی جواب مانده است و مصرف کنندگان ناراضی از خودروهای داخلی را از پرداخت این مبالغ برای خودروهایی نظیر پراید که تا چند سال پیش با 8 میلیون تومان تهیه می کرده اند دلگیر کرده است.
    تمام اطلاعات گزارش زیر از داده های منتشر شده در رسانه ها و موسسه های محقق معتبر خارجی از جمله مجله forbes  و وب سایت های رسمی تحقیقی استخراج شده است.
    بر اساس گزارش موسسه JATO که بازار خودرو در 43 کشور دنیا بررسی کرده است،
    ارزان ترین خودروها در آسیا در کشور چین در آمریکای شمالی در کشور مکزیک، آمریکای جنوبی شیلی و در اروپا، ارزانترین خودروها در روسیه هستند. بر همین اساس سعی شده است که ارزانترین خودروها در ارزانترین نقاط جهان را مورد بررسی قرار دهیم.
    ارزان ترین خودروهای جهان کدامند؟
    مجله forbes  در یکی از شماره های خود به ارزان ترین خودروهای جهان پرداخت که در آن به معرفی خودروهای ارزان در قاره های مختلف پرداخته است. این مجله در گزارش خود کشور چین را دارای ارزان ترین خودروهای جهان اعلام کرد.
    خودرو جیانگ نان آلتو Jiangnan (Alto) ارزان ترین خودرو این کشور است که 3889 دلار که با احتساب قیمت دلار امروز 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.
    جیانگ نان آلتو خودرویی 3 سیلندر است با قدرت 36 اسب بخار که فاقد کولر و فرمان هیدرولیک است.

    اما چین تنها کشوری نیست که از این نوع خودرو ارزان قیمت استفاده می کند؛ هند آسیایی و شیلی آمریکایی نیز خودرو های ارزانی به نام ماروتی در دو مدل ماروتی 800 و ماروتی سوزوکی دارند که از امکانات بسیار ضعیفی برخوردار هستند.


    ماروتی 800 (Maruti 800) خودرویی است که در سال‌های 1984—2010در هاریانا تولید شده‌است. ماروتی 3450 دلار است که قیمت آن چیزی در حدود 15 میلیون و 525 هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

    این خودرو در کلاس خودرو شهری قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی 3٬335 میلیمتر (131٫3 اینچ) و عرض آن در حالت طبیعی 1٬440 میلیمتر (56٫7 اینچ) است
    هند هم در تولید خودروی ارزان قیمت در آسیا از رقبای خود عقب نیافتاده است. تاتانانو خودرو هندی کوچک چهار سرنشینه است که توسط شرکت هندی تاتا موتورز و صرفاً برای بازار هند ساخته شده است. موتور تاتا نانو دو سیلندر است و با حجم 630 سی سی که کمتر از نصف حجم موتور خودرو پراید است حدود 40 اسب بخار قدرت تولید می کند.
    خودروهای دست دوم در کشورهای توسعه یافته
    بر اساس تحقیق مجله FORBES  خودروهای ارزان قیمت دست دوم در کشورهای توسعه یافته در کشورهای اروپای غربی، استرالیا، نیوزلندو آمریکا 5300 دلار یا نزدیک 23 میلیون تومان است
    در بازارهای در حال توسعه، در دسترس بودن خودروهای دست دوم کمتر است و این موضوع فضا خوبی را برای خرید و فروش خودروهای ارزان قیمت فراهم می آورد.
    در بازار آمریکا، اگر خریداران بخواهند خودروهای ارزان بیابند، باید از مرز عبور کنند و به مکزیک بروند و خودروی FAW F1 (هاچبک) است که حدود 7700 دلار قیمت دارد و توسط خودروساز چینی FAW ساخته می شود را تهیه کنند.

    ارزانترین خودروهای در دسترس در اروپا نیز در روسیه یافت می شوند. خودروی Saz Oka (هاچبک) که حدود 6800 دلار به فروش می رسد که توسط شرکت OAO Seaz تولید می شود. در همین بازار، خودروی دوو ماتیز با قیمت حدود 9300 دلار وارد می شود.

    ارزان ترین خودروهای جهان
    موسسه list dose نیز در گزارشی 10 خودرو ارزان جهان را معرفی کرده است. بر اساس گزارش این موسسه خودرو هندی تاتانانو در صدر جدول ارزان ترین خودروها قرار گرفته است.

    این خودرو حدود 3060 دلاری  خودرویی بسیار کوچک 2 سیلندری با قدرت موتور 33 اسب بخار و ماکزیمم سرعت 60 مایل در ساعت است که ارزان ترین خودرو تولیدی جهان در حال حاضر است.

     


    این موسسه نیز همانند forbes خودرو جیانگ نان آلتو  و ماروتی 800 را دومین و سومین خودرو ارزان معرفی کرده است و پس از آن zote z100  را در شمار ارزان ترین خودروهای جهان آورده است.



    خودرو Z100 ارزان ترین خودرو چین است که با موتور 4 سیلند و 56 اسب بخار به مشتریان عرضه می شود. این خودرو ضعیف در حال حاضر با بروز آوری بسیار در تکنولوژی خود هفمتین نسل سوزوکی alto  را خریداری کرده است و قیمت عرضه آن به شدت افزایش پیدا کرده است.
    Chery mr  خودرویی که آمریکایی ها آن را پس زدند
    خودرو   Chery mr   نیز بر اساس بررسی های موسسه list dose در زمره ارزان ترین خودروهای جهان به شمار آمده است. این خودرو 5500 دلاری به دلیل آنچه که از سوی شهروندان آمریکایی ضعف بزرگ در سیستم ایمنی و آلایندگی خوانده شد از خطوط تولید خارج شد.

    Hyundai santro Xing:
    خودروی دیگری که در شمار ارزان ترین خودروهای جهان قرار گرفته است خودرو Hyundai santro Xing است. این خودرو مدتی در بازار هند مورد استفاده شهروندان قرار گرفت و به دلیل طراحی داخلی و قدرت موتور ضعیف در هند نیز مورد استفاده قرار نگرفت. این خودرو در بازار هند 5150 دلار به فروش می رسید.



    Qq3 
    خودرو QQ3 در سال 2008 ارزان ترین خودرو در کشور چین بوده است و این محصول بعنوان یکی از محبوب ترین خودورهای چین در سال های گذشته معرفی شده است. QQ3 با 800 CC در بازار چین 4700 دلار بفروش رسیده است و رقیب جدی ماروتی بوده است. 
    اما پراید تنها گزینه 20 میلیونی کشور بدلیل اینکه سال ها در خیابان های ایران در حال تردد است بخش زیادی از مصرف¬کنندگان را از خود دلزده کرده است اما همین خودرو که ما مدت هاست از ظاهرش خسته شدیم و القاب متعددی برای آن در نظر گرفته ایم بستری ارزشمند و کم هزینه ای است که طی سال های گذشته به ارزان ترین خودرو جهان در کلاس خود تبدیل شده است.
    شاید بهتر است به جای خروج این خودرو از خطوط تولید و از بین بردن تنها انتخاب قشر ضعیف و متوسط فکری برای متناسب سازی آن برای سلیقه امروز مشتریان کرد و بخش بی شماری از خریداران خودرو را بدون این محصول رها نکرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو