فونیکسریمکسبهتام

مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو

عصر خودرو- رئیس شورای رقابت گفت: این شورا با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی مخالف است.

مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رضا شیوا  گفت: همانطور که بارها گفته ایم ،شورای رقابت در موضوع خودروهای واردتی ، ورود نمی کند ، اما به نظرما بالا رفتن تعرفه ها باعث کم شدن رقابت می شود.

    وی افزود: سال های گذشته نیز همین اتفاق افتاد و ما تلاش کردیم تا تعرفه ها را کم کنیم اما متاسفانه دوباره امسال دولت تصمیم گرفت تا تعرفه ها را افزایش دهد که این مسئله موجب کاهش فضای رقابت درصنعت خودروسازی داخلی می شود.
    شیوا در توضیح این موضوع گفت: وقتی تعرفه ها خودروهای وارداتی افزایش می یابد، فضایی انحصاری وغیر رقابتی برای خودروسازان داخلی ایجاد می شود و در چنین فضایی ، کیفیت خودروهای داخلی ارتقاء نمی یابد و دیگر مسائلی همچون خلاقیت ، نوآوری و رقابت وجود نخواهد داشت.
    رئیس شورای رقابت افزود: بالا رفتن تعرفه ها شاید درآمدی را عاید دولت کند اما درکل به نفع اقتصاد کشور نیست.
    شیوا در پاسخ به سئوالی در خصوص بوجود آمدن بازار انحصاری برای خودروهای بالای 40 هزاردلاری موجود در کشور، پس ازممنوع شدن واردات این خودروها و واکنش شورای رقابت به این انحصار گفت: شاید ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزاردلار باعث افزایش قیمت این خودروها که قبلا واردات کشور شده اند بشود، اما چون در همین رنج قیمت ، بازهم چندین رقیب وجود دارد، شورای رقابت ورود نخواهد کرد.
    شیوا تعیین تعرفه وآیین نامه واردات خودرو را از وظایف و اختیارات وزارت صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: تنها کاری که شورای رقابت در این خصوص انجام داد، این بود که ممنوع بودن واردات خودرو از جانب وارد کنندگان سنتی را درآیین نامه جدید حذف کردیم ، تا از انحصاری که برای نمایندگان رسمی در واردات خودرو بوجود آمده بود جلوگیری کنیم .
    رئیس شورای رقابت افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تعیین تعرفه ها مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه ها بود که آن هم کسی گوش نکرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو