فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

ضرر سهامداران خودرویی چقدر شد؟

عصر خودرو- در هفته‌ای که گذشت سهامداران گروه خودرو به طور متوسط متحمل ۸ درصد زیان شدند و شاخص در ارتفاع ۱۶ هزار و ۴۹۷ واحدی ایستاد.

ضرر سهامداران خودرویی چقدر شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  در اولین روز هفته جو کل بورس تحت تاثیر اخباری که ریسکهای بازار را افزایش میداد از جمله دستورالعمل جدید سازمان بورس مبنی براخطار تعلیق برخی نمادها، منفی بود لذا گروه خودرو نیز از این جو منفی مستثنی نبود طوریکه شاخص گروه  معادل 543 واحد افت کرد.
    در روز دوم که اهالی بازار آن را یکشنبه سیاه نامیدند ، شاخص گروه خودرو پرعرضه تر از سایر گروه‌های بازار با توجه به نااطمینانی‌ها، دستورات جدید سازمان بورس و نگرانی از سخنرانی روزهای آتی ترامپ درباره برجام ظاهر شد و شاخص معادل 718 واحد دیگر افت کرد.
    دوشنبه خودروییها در لاک احتیاطی خود دست به عصا حرکت کردند گرچه شاخص معادل 402 واحد رشد کرد و اکثر نمادها مثبت متعادل بودند اما علی رغم اینکه نمادها در کف قیمتی بودند رشد چندانی نداشتند.
    سه شنبه نیز سایه احتیاط و تردید بر سر معاملات  گروه کاملا مشهود بود و شاخص مجددا با افت 147 واحدی همراه شد.
    آخرین روز کاری هفته شاهد تنفس مصنوعی با خریدهای حقوقی و معاملات مثبت اما کم رمق و ضعیفی در گروه بودیم، نهایتا شاخص 57 واحد عقبگرد کرد. گفتنی است، گروه خوردو از منظر تکنیکال جای ریزش زیادی ندارد و هیچ رشد قیمتی قابل توجهی در رشد بیش از 10 هزار واحد شاخص کل نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط