فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد دهنده طرح جدید ترافیک تهران به اما و اگرها پاسخ داد

طرح ترافیک جدید پایتخت در شورا و دولت تصویب می‌شود؟

عصر خودرو- طرح جدید ترافیک تهران فعلا در کمیسیون شورا در حال بررسی است. هنوز این طرح به تصویب شورا و دولت نرسیده است اما و اگرهای زیادی در خصوص این طرح مطرح است.

طرح ترافیک جدید پایتخت در شورا و دولت تصویب می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر درباره جزییات طرح لغو صدور آرم طرح ترافیک سالانه اظهار داشت: شهرداری نمی‌تواند بی‌توجه به سیاست‌های شورا باشد و موضوع بازنگری در طرح ترافیک، یک تصمیم سه‌جانبه مابین شورا، شهرداری و شورای عالی ترافیک است و در این خصوص باید یک تصمیم مشترک گرفته شود.

    وی بیان داشت: هر بخش نظرات و پیشنهادات خاص خود را داشتند و با یکدیگر درحال بحث و تبادل نظر هستیم. روز گذشته نیز جلسه‌ای در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل و طرح‌ها را بررسی کردیم.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: در خیلی از پیشنهاد‌ات اشتراکات زیادی داشتیم و در خیلی از موارد نیز کارشناسان شهرداری معتقد هستند فعلاً زیرساخت‌های عملی کردن آن پیشنهاد‌ات را نداریم.

    علیخانی که از پیشنهاد دهندگان این طرح بود، تأکید کرد: در کل بازنگری در طرح ترافیک شهر تهران اتفاق خواهد افتاد چراکه در طرح گذشته عده‌ای می‌توانستند از محدوده استفاده کنند و عده دیگر توانایی استفاده از طرح ترافیک را نداشتند بنابراین به حذف این روش اعتقاد داریم.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران هدف از این طرح، کاهش و مدیریت ترافیک و همین طور کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: با یک مدیریت صحیح تا حدود زیادی این اتفاقات خواهد افتاد.

    وی بیان داشت: در برخی از پیشنهاد‌ات با توجه به اینکه تمام شهر تهران مجهز به دوربین مداربسته نیست، ممکن است طرح  ترافیک نهایی شهر تهران در چند فاز اجرایی شود ولی قطعاً این بازنگری آغاز شده است.

    علیخانی با بیان اینکه فروش آرم‌های طرح ترافیک سالانه حذف شده است، گفت: دیگر سهمیه‌ای برای ورود در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد و وقتی آزاد می‌شود همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران ادامه داد: وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تردد در محدوده طرح ترافیک آزاد هستند.

    وی ادامه داد: برای جانبازان، بیماران خاص و معلولین نیز برای ورود به محدوده طرح ترافیک،‌تدابیری اندیشیده شده است و تخفیفی به آنها ارائه خواهد شد که 50 درصد مابقی را باید سایر بخش‌ها ازجمله بنیاد شهید و دولت ارائه دهند.

    علیخانی با بیان اینکه  اگر بازنگری در طرح ترافیک شهر تهران باید در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد، گفت: در صورتیکه این طرح به تصویب برسد، در بازه زمانی کمی نسبت به نرخ‌گذاری و تصویب موارد آن اقدام خواهیم کرد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با آزاد شدن طرح ترافیک، حجم زیادی خودرو وارد محدوده طرح ترافیک می شود، اضافه کرد: با استفاده از این طرح ترددهای زائد را حذف خواهیم کرد و در حال حاضر نیز همچنانکه 100 هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک را دارند، به همین میزان نیز خودروهای در محدوده طرح تخلف می کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو