فونیکسریمکسبهتام

خودروهای دنا پلاس و رانا وارد بازار عمان می شوند

عصر خودرو- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان از ورود خودروهای دنا پلاس و رانا به بازار عمان خبر داد.

خودروهای دنا پلاس و رانا وارد بازار عمان می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «عباس عبدالخانی» گفت: شرکت ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز ایرانی، مجوز سازمان استاندارد شورای همکاری خلیج فارس (GSO) را برای صادرات محصولات دناپلاس و رانا به این منطقه کسب کرد.
    وی با بیان این که بعد از انجام موفقیت آمیز تست های استحکام بدنه،‌ دینامیکی و تصادف خودرو؛ مجوز لازم جهت ورود محصولات یاد شده به بازار از سوی اعضای شورای همکاری خلیج فارس صادر شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود که این خودروها با استقبال قابل توجهی از مشتریان مواجه شود.
    گفتنی است، یک برند لاستیک ایرانی در مراحل نهایی مجوز شورای همکاری خلیج فارس قرار گرفته است.
     عمان در رتبه دهم کشورهای صادرات ایران قرار دارد و در هشت ماه امسال یک میلیون و 234 هزار تن کالا به ارزش 368 میلیون دلار به این کشور صادر شده که از لحاظ ارزشی 1.3 درصد از کل صادرات کشورمان را به خود اختصاص داده است.
    همچنین صادرات ایران به عمان طی سال 1394، 376 میلیون دلار بود که با افزایش 157 میلیون دلاری، به 533 میلیون دلار طی سال 1395 رسیده است.
    عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان، طی سال 1395، شامل حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بوده است. افزایش صادرات به کشور عمان طی مدت مذکور، ناشی از افزایش صادرات کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن و فولاد و دام زنده و یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فرو سیلیوم وکلینگر، بوده است.
    مهمترین اقلام وارداتی از کشور عمان نیز شامل وسائل نقلیه موتوری، دارو، گیرنده‌های رادیویی و پلی اتیلن ترفتالات بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط