فونیکسریمکسبهتام

آزادراه چرمشهر - بومهن برای کاهش ترافیک اطراف تهران احداث می شود

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه اولیه ساخت آزادراه چرمشهر - بومهن برای کاهش ترافیک عبوری از اطراف شهر تهران خبرداد.

آزادراه چرمشهر - بومهن برای کاهش ترافیک اطراف تهران احداث می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایرنا، خیرالله خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تفاهم نامه اولیه مقرر شده است، ساخت این آزادراه به طول 120 کیلومتر در سه سال پس از امضای قرارداد آن به پایان برسد.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه این تفاهم نامه همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل هفته گذشته به امضا رسید، گفت: پیش بینی می شود پس از طی فرآیند امضای قرارداد و تجهیز کارگاه پیمانکار ایرانی کار خود را از 2 ماه آینده در این پروژه آغاز کند.
    وی گفت: با بهره برداری از این آزادراه تمام خودروهایی که از این منطقه عازم شمال کشور می شوند بدون اینکه وارد مسیرهای عبوری از اطراف شهر تهران شوند، به طور مستقیم از چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم به طرف بومهن ادامه مسیر دهند.
    وی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در آزادراه های اطراف پایتخت، ورود خودرو به خصوص ناوگان سنگین به این آزادراه ها برای ادامه مسیر به شرق، غرب و یا شمال کشور است و آزادراه کنار گذرجنوبی تهران از آبیک تا محور حرم تا حرم و آزادراه چرمشهر - بومهن می توانند در کاهش ترافیک در اطراف شهر تهران بسیار اثرگذار باشند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اکنون مسیر تهران - کرج ترافیک بسیاری بالایی دارد و با افتتاح مسیر همت - کرج 30 درصد ترافیک بین تهران - کرج کمتر می شود؛ اکنون 5 کیلومتر این بزرگراه افتتاح شده و با رفع مشکلات زمین های معارض، 15 کیلومتر دیگر در حال آماده سازی است.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل درباره زمان افتتاح قطعه اول آزادراه کنار گذرجنوبی تهران بیان کرد: تمام تلاش ما این است که قطعه نخست این آزادراه (کنارگذرجنوبی) تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود
    سالانه به طور میانگین 520 میلیون خودرو در مسیرهای منتهی به پایتخت تردد می‌کنند و 20 درصد حجم تردد در کشور در استان تهران انجام می‌شود و این امر علاوه بر ایجاد معضل ترافیک، افزایش میزان سوخت و بالا بردن زمان سفر، مشکلات زیست‌ محیطی فراوانی را برای این کلانشهر دارد.
    از نظر کارشناسان یکی از راه‌حل‌های گذر از این مشکلات، طراحی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بود که می‌توانست حجم تردد بسیاری از خودروهای ورودی به تهران را کاهش دهد.
    با واگذاری آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، کلنگ احداث آن اواخر فصل بهار سال 95 به زمین زده شد؛ قرار است این پوژه در مدت چهار سال اجرایی شود.
    این آزادراه به عنوان یکی از حلقه‌های مفقود کریدور (دالان) ترانزیتی شرق به غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج - قزوین شروع شده و به آزادراه قم - گرمسار در منطقه چرم‌شهر ‌متصل می‌شود.
    آزادراه کنارگذر جنوبی تهران 158 کیلومتر طول دارد که در چهار جبهه کاری فعال بوده که سهم دولت در سرمایه‌گذاری این پروژه 30 درصد و سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) 70 درصد است.
    قطعه یک این آزادراه از آبیک تا جاده ماهدشت - اشتهارد دارای طول 39 کیلومتر، قطعه دوم از جاده ماهدشت- اشتهارد تا اتوبان ساوه به طول 51 کیلومتر، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان تهران - قم به طول 30 کیلومتر و قطعه چهارم پروژه از اتوبان تهران - قم تا اتوبان قم - گرمسار 38 کیلومتر طول دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو