فونیکسریمکسبهتام

بررسی جوانب مصوبه خودرویی سازمان ملی استاندارد؛

خودروهای در لیست توقف تولید با کسب استانداردها به بازار برمی گردند

عصر خودرو- معاون سازمان ملی استاندارد گفت:خودروهای در لیست توقف تولید، با کسب استانداردهای لازم مجدد به بازار بر می گردند و صحبتی از رده خارج نشدن آنها نیست.

خودروهای در لیست توقف تولید با کسب استانداردها به بازار برمی گردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه تیتر امشب در خصوص مصوبه سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید خودروهای غیر استاندارد از اول دی ماه اظهار داشت : هدف سازمان استاندارد از اجرای این مصوبه ، بعد ایمنی آن است اما خودروهایی که برای عدم رعایت استانداردهای 55 گانه معرفی شده اند به صورت کلی است و باید به طور تفکیک شده مدل خودروها ذکر می شد.

    وی ادامه داد:اکثر خودروهایی که در این لیست آمده، خودروهای خارجی هستند که به صورت سی کی دی تولید می شوند و ما نباید توان قطعه سازان داخلی را نادیده بگیریم.

    ملکی تصریح کرد:در خصوص اجرای این مصوبه یک نگرانی وجود دارد و باید در صورت توقف تولید خودروهای ارزان قیمت ، جایگزین مناسب برای اقشار کم درآمد تولید شود تا گرانی خودرو را به همراه نداشته باشد به طور مثال در زمان توقف تولید پیکان قرار بود ال نود جایگزین آن شود که از لحاظ قیمتی، محقق نشد.

    این نماینده مجلس گفت:در بعضی موارد دولت ناخواسته به این حوزه ورود پیدا می کند و در جهت ارتقای کیفیت قدم برنمی دارد به طور مثال چرا جلوی ثبت سفارش خوردوهای خارجی را گرفتیم.

    وی افزود:ما زمانی می توانیم ادعای رقابت با خودروسازان را داشته باشیم که در بازار جهانی حضور پیدا کنیم در صورت رعایت 85 استاندارد نیز نمی توانیم شانه به شانه با خودرو سازان بزرگ رقابت کنیم. تحریم ها و کاهش تولید سبب کاهش رتبه ما در دنیا شد.

    بر اساس این گزارش مرندی مقدم معاون نظارت سازمان ملی استاندارد در این خصوص اظهار داشت: لیست این خودرو ها در اختیار وزارت صنعت و ناجا قرار داده شده است و تمامی مشخصات خودروها برای شماره گذاری مشخص می گردد.

    وی ادامه داد:این تعداد خودروهایی که در لیست قرار گرفتند اگر روزی استاندارد را کسب کنند مجدد در فرایند تولید قرار می گیرند و صحبتی از رده خارج نشدن آنها نیست.

    مرندی با تاکید بر اجرای دقیق این مصوبه سازمان استاندارد تصریح کرد:ما در اجرا زیر فشار خودرو سازان قرار نمی گیریم زیرا مصوب شورای عالی استاندارد است و بحث فشار خودروسازان شائبه است زیرا وزارت صنعت  و خودرو سازان از این مصوبه حمایت می کنند و یک سال و نیم است که این فرایند در حال هماهنگی است.

    معاون نظارت سازمان استاندارد گفت:در خصوص بعضی از استانداردهایی که گفته می شود بستر آن آماده نیست نظر وزارت صنعت آماده سازی زیرساخت ها است .

    بر اساس این گزارش قناتی مدیر کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد :خودرو ساز در فرایند تولید تا یک دی موظف به اجرای استانداردها است و این فرایند پویا است و ازسال آینده نیز به این استانداردها اضافه می شود.

    وی ادامه داد:ما از یک سال و نیم قبل می دانستیم چه استانداردهایی را باید رعایت کنیم و تولیدی که از این فیلتر ها رد شود می تواند ادامه حیات دهد.

    قناتی گفت:ما در افق ده ساله صنعت خودرو باید سه میلیون دستگاه  تولید و صادرات به کل دنیا داشته باشیم که ملزم به اجرای استانداردهای جهانی خواهیم بود.

    وی افزود:در بعضی از پلت فرم ها ما می توانیم تمام مراحل استاندارد را اجرا کنیم و در بعضی از پلت فرم ها مرحله به مرحله جلو می رویم.

    مدیر کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت:ما باید حدی از استاندارد را رعایت کنیم تا وارد بازار جهانی شویم زیرا تا سال 1404 باید جزو 5 خودرو سازبرتر آسیا قرار بگیریم و الان در آسیا هشتم و در دنیا در رتبه هجدهم هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو