فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان ایران :

صنعت قطعه سازی نیازمند واحد تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری است

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به هدف پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت : ۸۶ درصد یک خودرو ، قطعات است برای ارتقا این صنعت و همگام شدن با صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری و واحد تحقیق وتوسعه برای هر قطعه ساز است .

صنعت قطعه سازی نیازمند واحد تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایدرو نیوز ، احمد نعمت بخش با اشاره به ادغام قطعه سازان در کشورهای پیشرفته تصریح کرد : به دلیل تحریم ها از دانش روز دنیا عقب افتاده ایم ، بیشتر ماشین آلات قطعه سازان فرسوده است و برای رقابت باید دانش فنی و تجهیزات به روز داشته باشیم.

    وی گفت : بر اساس ضوابط وزارت صنعت باید در قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی در ابتدا باید با حدود 40درصد شروع ساخت داخل باشد و چون قطعه سازان نتوانستند به روز باشند فعلا با 20درصد ساخت داخل است که باید به 40 درصد برسد.

    نعمت بخش تصریح کرد : صنعت قطعه سازی نیازمند یاری است و حدود سه میلیارد یورو و بیش از ده هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری دارد و وزارت صنعت معدن و تجارت باید تسهیلات ارزی برای آنها فراهم کنند تا بتوانند صنایع خود را نو کنند و با اجرای طرح وزارت صنعت برای نوسازی صنایع کوچک و با استفاده از این طرح بتوانند تجهیزات به روز داشته باشند و بتوانند قطعه با کیفیت داشته تولید کنند .

    دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به محور اصلی همایش که زنجیره تامین رقابت پذیر مواد اولیه ،قطعه سازی و لجستیک ابراز امیدواری کرد بعد از برگزاری همایش اتفاق خوبی در صنعت قطعه سازی بیافتد و دستاورد خوبی برای صنعت خودرو به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط