فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی:

دود انحصار و وضع فشل صنایع خودروسازی به چشم ملت می‌رود

عصر خودرو- سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی با بیان اینکه این فراکسیون پیگیر اجرای فصل سوم قانون اساسی و اصول معطل مانده آن است، موضوع آلودگی هوا و فسادهای اقتصادی را از مصادیق نقض حقوق ملت عنوان کرد.

دود انحصار و وضع فشل صنایع خودروسازی به چشم ملت می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بهرام پارسایی اظهار کرد: اگر اصول مربوط به فصل سوم قانون اساسی مربوط به حقوق ملت به درستی اجرایی شود می‌توانیم بگوییم منشور حقوق شهروندی هم محقق شده است. متاسفانه اصول زمین مانده زیادی در قانون اساسی است که اجرایی نشده البته اجرای آن به عهده دولت است و ما امیدواریم با پیگیری منشور حقوق شهروندی شاهد اجرای این اصول باشیم.

    وی اضافه کرد: انتخاب یک خانم به عنوان دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی نشان می‌دهد اگر از زنان در دولت استفاده نشده در موضوع حقوق شهروندی به حضور آنها اعتقاد دارند و ما این را به فال نیک می‌گیریم.

    نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس کلان‌شهرها به خاطر آلودگی هوا، گفت: مسائل متعددی وجود دارد که حقوق شهروندی در آن تضییع می‌شود و این بحث صرفا مختص مسائل سیاسی نیست. با توجه به اینکه 80 درصد آلودگی هوای کلان‌شهرها مربوط به صنعت خودرو است، دولت باید تکلیف خود و وزارت صنعت را با وضعیت فشل صنایع خودروسازی داخلی و انحصار و فضای بدون رقابت آن که دودش به چشم ملت می‌رود مشخص کند.

    پارسایی اضافه کرد: خودروسازی ما هم از لحاظ آلایندگی و هم خطرات جاده‌ای که سالانه بالغ بر 17 هزار کشته و 300 هزار مصدوم به جا می‌گذارد مسئول هستند چرا که علت عمده این تصادفات ناامن بودن خودروهاست و حقوق شهروندی در اینجا به صراحت تضییع می‌شود و باید فکر عاجلی برای آن شود.

    سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی با بیان اینکه اجرای فصل سوم قانون اساسی به عنوان حقوق ملت موجب حل مشکلات بسیاری از مردم می‌شود، یادآور شد: ممکن است نیاز باشد که دولت احکامی را در قالب لایحه به مجلس بیاورد تا به قوانین موجود اضافه شود اما موضوع مهم این است که قوانین موجود را اجرایی کنیم.

    وی با بیان اینکه در برخی موارد نه تنها حقوق شهروندی اجرا نمی‌شود بلکه خلاف آن هم گام برداشته می‌شود، گفت: دولت در وزارتخانه‌های خود نیاز به فعالیت بیشتری برای حقوق شهروندی دارد. در مواردی انحصار باعث شده به مردم فشار بیاید یا فسادهایی که در برخی جاها وجود دارد نقض حقوق مردم، هدر رفتن بیت‌المال و از بین رفتن حقوق شهروندی است که نیاز به نظارت بیشتر دارد.

    پارسایی تاکید کرد: طبیعتا اجرای حقوق شهروندی با مخالفت‌هایی روبرو خواهد شد و اگر آقای روحانی می‌خواهد در این زمینه موفق عمل کند باید مجلس و قوه قضاییه را در کنار خود داشته باشد چرا که به تنهایی نمی‌تواند از حقوق شهروندی دفاع کند.

    سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی در پایان گفت که این فراکسیون که برای اولین بار در مجلس تاسیس شده، پیگیر اجرای فصل سوم قانون اساسی و اصول معطل مانده آن است چرا که بخش عظیمی از گلایه‌های شهروندان به عدم اجرای این اصول بر می‌گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو