فونیکسریمکسبهتام

معاون ناجا اعلام کرد:

میانگین گشت های جاده ای پلیس در راه های اصلی ۲۵۰ کیلومتر است

عصر خودرو- معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین گشت های پلیس در راه های اصلی کشور ۲۵۰ کیلومتر است که این با شاخص جهانی فاصله زیادی دارد.

میانگین گشت های جاده ای پلیس در راه های اصلی ۲۵۰ کیلومتر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار ایوب سلیمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران شهرکردی اظهار کرد: میانگین جهانی گشت های جاده ای پلیس در راه های اصلی بین 40 تا 50 کیلومتر است.
    وی با اشاره به کمبودهای نیروی انتظامی از جمله کمبود پاسگاه و کلانتری ها، متصل نبودن برخی از این اماکن به شبکه متمرکز، فرسوده بودن ناوگان خودرویی و همچنین ناکافی بودن پاسگاه و کلانتری ها افزود: در صورت تقویت نیروی پلیس و تامین و تقویت ناوگان خودرویی پلیس و تامین تجهیزات الکترویکی برای پایش جاده و شهرها، خدمات رسانی نیروهای پلیس در جامعه گسترش بیشتری خواهد یافت.
    وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی مهم، ماموریت های بزرگی در کشور دارد که بیشترین سطح تماس و ارایه خدمات به مردم و نظام و دولت بوسیله نیروی انتظامی انجام می شود که تقویت زیرساخت های لازم برای این نیروها مقوله ای مهم و ضروری است.
    سردار سلیمانی با اشاره به فعالیت 13 هزار پاسگاه، کلانتری و گشت های نیروی انتظامی در کشور افزود: بیشتر کمبودهای نیروی انتظامی در بخش های گوناگون در مناطق کمتر برخوردار، سخت گذر و کوهستانی است.
    معاون هماهنگ کننده ناجا به کمبود یک هزار پاسگاه و کلانتری و همچنین فرسوده بودن یک هزار پاسگاه و کلانتری فعال در کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی از این پاسگاه ها و کلانتری ها مربوط به پنج دهه پیش است که بازسازی و ایجاد پاسگاه های جدید نیازی ضروری است.
    وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به تقویت زیرساخت های پلیس توجه خاص و ویژه شده است بیان کرد: در سال آینده تقویت زیرساخت های پلیس مورد توجه ویژه دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.
    معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه ناوگان خودرویی نیروی انتظامی در سال 80 مناسب سازی و تجهیز شده است، افزود: امروز ناوگان خودرویی پلیس به سمت فرسودگی رفته و نیازمند بازسازی و تجهیز است.
    وی با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات جاده ای در چند سال گذشته گفت: در 10 سال گذشته با افزایش جاده ها و همچین تعداد خودروها، تلفات جاده ای کاهش یافته به گونه ای که در سال 86 با بیش از 11 میلیون خودرو در کشور بیش از 29 هزار نفر در جاده ها کشته شدند، اما در سال گذشته با بیش از 20 میلیون خودرو 15 هزار تلفات در راه ها گزارش شد.
    وی رسیدگی به نقاط حادثه خیز، استقرار پلیس در جاده ها، توجه به کیفیت تولید خودرو را از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای عنوان و تاکید کرد: کاهش تلفات جاده ای به همکاری و هم افزایی بین بخشی نیاز دارد.
    سردار سلیمانی ایجاد امنیت در داخل و خارج از مرزهای را از دیگر اولویت های پلیس عنوان کرد و گفت: نیروهای پلیس با تمام توان در مقابل دسیسه های دشمن در منطقه و فرا منطقه ایستاده اند.
    به گزارش ایرنا، اکنون طول آزاد راه های کشور 2 هزار و 500 کیلومتر است و در پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه (سال 1400) باید به هفت هزار و 500 کیلومتر افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو