فونیکسریمکسبهتام

ضوابط منظر راه های کشور در شورای حمل ونقل تصویب شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: پس از ۱۸ ماه تلاش، ضوابط طرح منظر راه های کشور دیروز در شورای عالی حمل و نقل و ترابری کشور به تصویب رسید.

ضوابط منظر راه های کشور در شورای حمل ونقل تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «هوشنگ عشایری» امروز (سه شنبه) در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل افزود: این ضوابط با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه شهید بهشتی آماده شده است.
    «این آیین نامه در 51 ماده با 400 صفحه ضمیمه تدوین شده و قرار است در بسیاری از راه های کشور که معماری و منظر آن بسیار قابل توجه است مورد استفاده قرار گیرد».
    عشایری افزود: راه و شهر یک مساله جدایی ناپذیر است و انتخاب مسیر مناسب برای اجرای معماری با هویت ایرانی در برخی راه های کشور از جمله آزادراه تهران- شمال مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
    وی گفت: اقلیم آزادراه تهران- شمال به کشورهای اروپایی نزدیک است و از معماری و منظر مناسبی با استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.
    رئیس کارگروه منظر و معماری راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر آزادراه تهران- شمال در مسیرهای شمشک به دیزین نیز مساله معماری و منظر راه برای ما اهمیت زیادی دارد و آنچه که در این راستا برای ما بسیار قابل توجه است رعایت هویت ایرانی در معماری راه های کشور است.
    به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بیست و ششم آذرماه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اعلام کرد: بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو داریم که سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه دیگر به آن اضافه می شود.
    «عباس آخوندی» گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب 50 هزار کیلومتر راه آسفالته داشتیم اما اکنون به 207 هزار کیلومتر افزایش یافته و در یک دوره 40 ساله چهار برابر شده است.
    دومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی و صنایع وابسته بیست و ششم آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی گشایش یافت.
    در این نمایشگاه 205 شرکت داخلی حضور دارند و تا بیست و هشتم آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه مندانند.
    شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1376 بیست و ششم آذرماه را روز ملی حمل و نقل معرفی کرد.
    سال 1361 در چنین روزی با بسیج عمومی کامیونداران، کالاهای یکصد کشتی که در بندرهای جنوبی کشور معطل مانده بود، به سراسر کشور انتقال یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط