فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تعلیق یک ماهه شرکت اتوبوسرانی دانش‌آموزان هرمزگانی

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه وزارت راه اجازه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها را دارد اما فعلا برنامه‌ای در این حوزه نداریم، گفت: شرکت تعاونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمرگانی به علت آن سانحه به مدت یک ماه تعلیق شد.

تعلیق یک ماهه شرکت اتوبوسرانی دانش‌آموزان هرمزگانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، داود کشاورزیان امروز در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل  مبنی بر بررسی تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی و بررسی‌های کمیسیون ماده 12 در این حوزه گفت: بعد از وقوع این تصادف که در جاده شیراز - بندرعباس رخ داد پرونده شرکت تعاونی در کمیسیون ماده 12 مطرح شد و پس از آن شرکت برای مدت یک ماه تعلیق شد و حکم اجرا شده است.

    وی افزود: ضروری است که اعلام کنم شرکت در این تصادف نقش چندانی نداشت زیرا شرکت معتبری بود و اتوبوس استانداردهای لازم را داشت ضمن آنکه راننده نیز راننده با سابقه مناسبی بود اما آنچه موجب شد که در این حادثه تعداد جان‌باختگان افزایش یابد عدم استفاده از کمربندی ایمنی بود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر راننده، کمک راننده و مربیان و دانش‌آموزان کمربند ایمنی را بسته بودند شاید تعداد تلفات در این حادثه کاهش می‌یافت.

    کشاورزیان گفت: پس از وقوع این تصادف بازنگری در دستورالعمل اردوها انجام شد.

    وی همچنین به لزوم برندسازی در حوزه شرکت‌های تعاونی مسافری و شبکه سیر هم‌نام اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد اتوبوس‌ها و راننده‌ها تحت نظارت و با نام شرکت‌های مشخص فعالیت کنند و همه اتوبوس‌ها بغل‌نویسی نام راننده داشته باشند. این منطقی نیست که راننده نداند صبح که وارد پایانه می‌شود در چه مسیری تردد خواهد داشت.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در زمینه حمل هنوز به الگوی جدیدی نرسیدیم و الگوی ما همان الگوهای قبلی است.

    کشاورزیان افزود: وجود بازارگاه‌ها و استارتاپ‌ها که در حمل مسافر ورود کرده‌اند می‌توانند تحولاتی در حمل‌ونقل ایجاد کنند؛ ما آیین‌نامه بازارگاه‌ها را ابلاغ کردیم و از انجمن‌های حمل‌ونقلی خواسته‌ایم خودشان در این حوزه پیش‌قدم باشند؛ وجود بازارگاه‌ها می‌تواند تحولاتی در بخش حمل‌ونقل ایجاد کند.

    وی با اشاره به انتقاد برخی راننده‌ها در حوزه دوربین‌های سامانه سپهتن که در ناوگان نصب می‌شود و عملکرد راننده را رصد می‌کند، گفت: برخی از رانندگان معتقدند حریم شخصی آنها توسط این دوربین‌ها خدشه‌دار شده است که پیشنهاد حذف این دوربین‌ها را داده‌اند اما متأسفانه برخی از رانندگان از کارت هوشمند خود بابت اخذ بارنامه استفاده نمی‌کردند و با یک کارت هوشمند بارنامه‌ای به نام شخص دیگر صادر می‌شد که ما تلاش کردم طبق سامانه سپهتن بارنامه‌ به نام هر شخصی صادر می‌شود کارت هوشمند همان شخص در سامانه قرار می‌گیرد و تا زمانی که برنامه جایگزینی نداشته باشیم این دوربین‌ها حذف نخواهد شد.

    کشاورزیان با تأکید براینکه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در حال کاهش است، گفت: افزایش روزافزون تولید خودرو و نرخ سوخت ارزان موجب استقبال از حمل‌ونقل شخصی شده است؛ البته تأکید ما بابت کاهش سفرهای کاری با حمل‌ونقل شخصی است وگرنه سفرهای خانوادگی با خودروی شخصی یکی از خواسته‌های مردم است و ما در این باره اصراری نداریم.

    وی ادامه داد: روزانه تا 500 هزار خودرو وارد تهران می‌شوند و از تهران خارج می‌شوند در حالی که اگر سیستم حمل‌ونقل عمومی فعال بود این تعداد خودروها کاهش می‌یافت و موجب ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی، افزایش مصرف سوخت و سوانح رانندگی نمی‌شد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: راه حل ما صرفاً‌ افزایش سوخت نیست بلکه باید ناوگان عمومی نیز توسعه یابد زیرا تا زمانی که ناوگان عمومی نباشد استفاده از حمل‌ونقل شهری حتی با نرخ‌های گران هم انجام می‌شود.

    کشاورزیان درباره کمیسیون‌های صدور بارنامه‌های توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی گفت که شرکت‌های حمل‌ونقلی مؤظف هستند 8 تا 10 درصد برای خود و 4 درصد عوارض جابه‌جایی کالا مربوط به سازمان راهداری را از بارنامه کم و بقیه را به راننده پرداخت کنند و اگر راننده‌ای در این حوزه شکایتی دارد باید به کمیسیون ماده 12 شکایت کند.

    وی با بیان اینکه افزایش نرخ گازوئیل از 350 تا 400 تومان در هر لیتر تأثیر چندانی در نرخ کرایه بار ندارد، گفت: در ماده 70 قانون تنظیم 2 باید 10 درصد عوارض گازوئیل به سازمان راهداری بابت نگهداری راه‌ها اختصاص یابد که تاکنون عملیاتی نشده است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه برنامة‌ای رای اخذ عوارض راه‌ها نداریم، گت: با این حال وزارت راه اجازه دارد که بزرگراه‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و آنها با ارتقای استاندارد بزرگراهها در حد آزادراه‌ها از محل وصول عوارض هزینه‌های خود را مستهلک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو