فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

دستورالعمل جدید واردات خودرو روی میز دولت

عصر خودرو- با گذشت نزدیک به شش ماه از توقف سایت ثبت سفارش و نزدیک شدن به اتمام مهلت اعتبار ثبت سفارش های صورت گرفته، معاون امور صنایع، وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری از نهایی شدن دستورالعمل واردات خودرو در کمیسیون مربوط در دولت خبر داد.

دستورالعمل جدید واردات خودرو روی میز دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به گفته محسن صالحی نیا در دستور العمل جدید واردات خودرو دو موضوع اصلی پیش بینی شده که در این خصوص می توان به تعیین تکلیف خودروهای که به دلایل مختلف در گمرک دپو شده اند اشاره کرد و از سوی دیگر این مساله نیز در این آیین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته است که در ثبت سفارش های بعدی، تفاوت معناداری به وجود نیاید و تقریبا یک روال برابر برای ثبت سفارش در نظر گرفته شود تا شرایطی برای سوءاستفاده فراهم نشود.

    توقف سایت ثبت سفارش از تیر ماه سال جاری صورت گرفت و این امر برهم خوردن تعادل در بازار وارداتی ها را به همراه داشت بطوریکه خودروهای واردتی در بازار جهش چشمگیر قیمت را تجربه کردند و حال با نزدیک شدن به اعتبار ثبت سفارش های صورت گرفته واردکنندگان منتظر دستورالعمل جدید هستند تا شاید به این طریق سایت بسته به روی آنها باز شود.

    هرچند مفاد پیش بینی شده در این دستورالعمل به صورت رسمی هنوز اعلام نشده، اما شنیده ها از افزایش تعرفه خودروهای وارداتی حکایت دارد؛ که این امر موجب شده تا شاهد کاهش عرضه خودروهای وارداتی در بازار باشیم.

    چالش های به وجود آمده در بازار خودروهای وارداتی موجب شد تا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که  این وزارتخانه برای رفع چالش های به وجود آمده در بازار خودروهای وارداتی چه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است اعلام کند: ثبت سفارش خودرو از ظن من به دلیل واردات غیرعرفی در تیر ماه متوقف شد و قرار بر این شد تا در قالب یک آیین نامه جدید تصمیمات جدیدی برای واردات خودرو اعمال شود.

    به گفته صالحی نیا در ماه های اخیر پیش نویس های مختلفی درمورد تعرفه واردات خودرو منتشر شده است که به قطعیت می گویم هیچگونه از پیش نویس های منتشر شده قابل استناد نیست. 

    به گفته صالحی نیا، آیین نامه جدید با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت اقتصاد تهیه شده و به زودی با تصویب دولت اعمال خواهد شد و اعلام زودهنگام آن برای بازار تبعات دارد و باید تا نهایی شدن این دستور العمل و اعلام آن از سوی دولت باشیم و با توجه به اینکه آیین نامه جدید در کمیسیون مربوط در دولت بررسی و نهایی شده است به زودی شاهد نهایی شدن آن در هیات دولت خواهیم بود.

     

    نویسنده: مژگان نعیمی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو