فونیکسریمکسبهتام

معاون صنایع وزیر صنعت:

واگذاری بن رو به رنو منتفی شد

عصر خودرو-واگذاری شرکت بن رو به رنو فرانسه در قالب قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به دلیل عدم موافقت برخی شرکت های زیر مجموع این شرکت که سهامداران بن رو محسوب می شوند تقریبا منتفی شده است.

واگذاری بن رو به رنو منتفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: عدم موافقت سهامداران این شرکت موجب شد تا در راستای آغاز فعالیت رنو در ایران دو سایت جدید برای تولید مشترک به این شرکت فرانسوی پیشنهاد شود که در دست بررسی است.
    براساس توافق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو که مهرماه سال جاری نهایی شد، مقرر شد تا سایت بن‌رو در راستای تولید محصولات رنو به این شرکت فرانسوی واگذاری شود. توافقی که اجرایی کردن آن از همان ابتدا با چالش های مواجه شد و در نهایت امر نیز مسوولین سازمان گسترش نتوانستند با برخی شرکت های زیر مجموع شرکت بن رو به توافق برسند و این امر موجب شد تا بررسی گزینه های جدید در دستور کار قرار گیرد. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه عدم توافق با  شرکت بن رو در راستای تولید مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به دلیل مخالفت شرکت سایپا رخ نداده است گفت: چالش به وجود آمده به دلیل عدم موافقت چند شرکت زیرمجموعه بن رو که سهامدار این شرکت محسوب می شوند صورت گرفت و  تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو مورد توافق قرار نگرفته است.
    وی با اشاره به سفر مدیران ارشد رنو به ایران طی هفته اخیر، ادامه داد: در سفر مدیران رنو به ایران به این شرکت دو محور پیشنهاد شد که مورد پذیرش قرار گرفت و در این خصوص می توان به ایجاد شرکت مشترک تا پایان سال جاری میلادی یعنی طی 20روز آینده اشاره کرد. به گفته معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی دیگر از موارد پیشنهادی به این شرکت راه اندازی مرکز مهندسی مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که در این خصوص نیز سه منطقه شناسایی و به شرکت رنو معرفی شده که این امر نیز در دست بررسی است و با این شرایط می توان گفت مذاکرات نهایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است.
    صالحی نیا در مورد خودروهای مشترک تولیدی رنو در ایران نیز گفت: در این خصوص یک پلت فرم برای تولید خودرو در کلاس A نهایی شده و براساس مذاکرات صورت گرفته نیز مقرر شد تا 5 نوع خودرو نیز در کلاس B و B+ در کشور نولید شوند، خودروهای که در رده خودروهای روز قرار دارند و حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در پاریس از این دو پلت فرم رونمایی شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو