فونیکسریمکسبهتام

سه محرک رشد در گروه خودرو

عصر خودرو- امروز شاخص گروه خودرو علی رغم روز قبل دوباره با معاملاتی منفی مواجه شد، در این میان نماد خزر که سهم مورد اقبال گروه طی چند وقت اخیر بود، با افت ۴.۹ درصدی و صف فروش بیشترین افت قیمتی را داشت.

سه محرک رشد در گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاخص گروه خودرو با افت جزئی 5.6 واحدی در ارتفاع 16 هزار و 635 واحد ایستاد، در این روز ارزش معاملات گروه 11 میلیارد تومان و حجم معاملات 90 میلیون بود.

    در ساعات پایانی بازار، نماد خودرو که منفی بود با حمایت حقوقی معادل 1 درصد رشد کرد و به قیمت 2,689 ریال رسید. در طرف دیگر خساپا علی رغم شرایط تکنیکالی مناسب با افت 0.98 درصدی در قیمت 1,008 ریال به معاملاتش خاتمه داد.

    همینطور ختوقا و خچرخش با رشد مثبت کامل و صف خرید بیشترین رشد قیمتی گروه را به خود اختصاص دادند.

    لذا جو گروه که در میانه بازار منفی و متعادل بود، در لحظات پایانی کمی بهتر شد که انتظار می رود روز آتی معاملاتی مثبت از گروه شاهد باشیم چراکه نمادهای گروه خودروسازی و قطعه سازی اکثرا در کف های سالانه خود قرار دارند و می تواند طی روزهای آتی عقب افتادگی خود را جبران کند.

    از طرفی سفر قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه به ایران و تکمیل برخی قراردادها با خودروسازان فرانسوی، محرک دیگر رشد این گروه خواهد بود.

    محرک احتمالی دیگر را می توان بحث معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دانست که نماد خودرو ممکن است در آینده افزایش سرمایه‌ای از این محل داشته باشد، لذا در این گروه، نماد خودرو لیدر  خواهد بود و تحرکات مثبت در این نماد، باعث حرکت مثبت سایر نمادهای گروه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط