فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد؛

ضرورت گسترش محدوده طرح زوج و فرد در مشهد

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به افزایش ترافیک در معابر شهری چاره‌ای جز گسترش محدوده طرح زوج و فرد نداریم.

ضرورت گسترش محدوده طرح زوج و فرد در مشهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شهرآرا آنلاین، مجتبی بهاروند بیان کرد: متاسفانه هسته مرکزی شهر مشهد یکی از پرترافیک‌ترین و آلوده‌ترین نقاط این شهر است.
    وی افزود: علت آلودگی و ترافیک در هسته مرکزی شهر تردد خودروهای شخصی است و در این در حالیست که سیستم حمل و نقل عمومی برای تردد شهروندان در نقاط مختلف مشهد فراهم شده است.
    رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: راهکارهای مختلفی برای کاهش ترافیک و آلودگی شهر وجود دارد که یکی از این راه‌ها ایجاد طرح محدودیت تردد است.
    بهاروند اضافه کرد: در حال حاضر طرح زوج و فرد خودرو در هسته مرکزی مشهد اجرایی شده و توانسته تا اندازه‌ای از بار ترافیکی این نقطه بکاهد اما وضعیت هوای مشهد به گونه‌ای است که ناچاریم محدوده طرح زوج و فرد را گسترش دهیم و حرکت وسایل نقلیه شخصی را محدود کنیم.
    وی عنوان کرد: همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از مبدا نیز حمایت می‌کنیم چرا که این اقدام به کاهش آلودگی هوای شهر مشهد منجر می‌شود.
    رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص قانون استفاده 15 درصدی از فضاهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی شهر به منظور فرهنگ‌سازی در امر کاهش آلودگی هوا و مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در مدتی که بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کردم درخواستی برای استفاده از این قانون به شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد نیامده است، این در حالی است که ما آمادگی داریم که حتی بیشتر از 15 درصد برای اجرای این قانون همکاری کنیم.
    وی تصریح کرد: با این حال این موضوع با اعضای شورای اسلامی مطرح خواهد شد و من به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی هر اقدامی را که بتوان برای کاهش آلودگی هوا انجام داد، دریغ نخواهم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط