فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۷ (۹)

نگاهی عمیق تر به جیپ رانگلر ۲۰۱۸؛ شمایلی از یک جیپ قرن بیست و یکم

عصر خودرو -پس از مراحل متعدد در رفع کمبودها ، سرانجام جیپ رانگلر ۲۰۱۸ آماده عرضه می باشد و اکنون می توان اسرار این تغییرات را بیان کرد. اگر بخواهیم از اتاق این تولید شروع کنیم باید بگوییم که هنوز شکل جعبه مانند آن حفظ شده است و همچنان با اکسل فولادین و استوار در انتهای دو سر محور خودرو رانده می شود.

نگاهی عمیق تر به جیپ رانگلر ۲۰۱۸؛ شمایلی از یک جیپ قرن بیست و یکم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با تغییرات اخیر حدود 100 پوند از وزن آن کاسته شده و این در حالی است که در مدل 2 درب آن، 1.4 اینچ و در محصول 4 درب، 2.4 اینچ به فاصله محوری افزوده شده است که سبب بیشتر شدن فضا در صندلی های عقب می شود. پس از تحقیقاتی که جیپ بر روی نحوه ساخت اتاق انجام داد ، تصمیم گرفت تا از آلومینیوم در تولید کاپوت ، درب و قاب شیشه جلو پنجره و منیزیوم در ساخت درب عقب صندوق، استفاده کند اما همچنان بدنه و چهار چوب اصلی از فولاد بسیار مستحکم ساخته می شود.

سپرها از پلاستیک تهیه شده اند، بنابراین در صورت برخورد آنها با سنگ و صخره ، حس بدی به شما دست نخواهد داد. در مورد میله های جلو ، این بار بجای استفاده از فرم لوله ای مانند، یک قطعه پیوسته به رنگ خود به کار رفته است که حتی اگر از این ایده رضایت ندارید می توانید آن را تعویض کنید چون به بدنه جوش نخورده است.

و اما جذاب ترین بخش که همان مشخصات فنی می باشد که در فرم استاندارد آن از پیشرانه 3.6 لیتری و شش سیلندر برخوردار می باشد که با ارتقاء یابی در بخش داخلی آن، مصرف سوخت اقتصادی تری دارد و در صورت انتخاب اتوماتیک، دارای گیربکس فیات 8 سرعته و در مورد دستی آن شامل گیربکس 6 سرعته است.

اولین سری این خودرو که بزودی عرضه خواهد شد یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ 4 سیلندر است که 270 اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل 295 پوند بر فوت دارد و انتظار می رود که مصرف سوخت آن نیز بطور چشمگیری بهینه تر شده است.

مدل دیگر که برای سال 2019 برنامه ریزی شده ، مجهز به پیشرانه 3 لیتری اکودیزل و 6 سیلندر با 240 اسب بخار نیرو است که گشتاوری معادل 442 پوند بر فوت دارد.

همچنین می توان سقف فلزی این خودرو را بطور کامل برداشت و یا سقف برزنتی را تا کرد، تجهیزات مورد نیاز این کار در خودرو تعبیه شده است. این سقفها داستان خودشان را دارند، تا کردن سقف برزنتی در مدل قبل بسیار زمان بر بود و مستلزم صبر و حوصله بسیار  ولی دیگر به این صورت نیست، تنها کافیست که ریل نگهدارنده را کنار بزنیذ و شیشه پشت را بکشید و برزنت را از میان گرفته و تا کنید.

تمام تجهیزات داخل اتاق ، ضد آب می باشد حتی صفحه نمایشی شیک 8.4 اینچی آن. برای مطمئن شدن در زمان تست این خودرو ، آن را به مدت 24 ساعت در زیر باران نگه داشتند با سقف و شیشه جلوی خوابیده شده.

طراحی اتاق بطور محسوسی تغییر یافته و گویای این است که طراحان جیپ مجبور بوده اند تا حتی بر روی جزییات نیز هزینه کنند از جمله دکمه ها و پیچ های ولوم، تیونینگ و کولر. این بار صفحه نمایش یک مانیتور تمام رنگی است. تمام مدلها شامل دکمه استارت و استاپ، جهت روشن کردن و خاموش کردن هستند و روی داشبورد ، پورتهای USB استاندارد و میکرو در نظر گرفته شده است.

بجز این امکانات یادشده در اتاق داخل، صندلی های جلو مجهز به گرمکن هستند و برای صندلی های پشت در مدل 4 درب، جای دست تا شو تهیه شده است. به لطف گلگیرهای 33 اینچی نسبت به گذشته خیلی کمتر خاک وگل به داخل اتاق وارد می شود.
بالای تایرها جیپ تعدادی اصلاحات جهت مدرنیزه کردن آن بکار گرفته است از جمله چراغهای LED جلو و عقب، چراغهای LED هالوژنی برای استفاده در روز، چراغ راهنماهای LED ، گلگیرها با فاصله و ارتفاع بیشتری نسبت به زمین نصب شده اند، هواکش ها دیگر در پشت گلگیرهای جلو نیستند بلکه در زیر کاپوت قرار گرفته اند.در عین اینکه کاپوت صاف و بدون انحنا در نظر گرفته شده، به همین ترتیب چراغها نیز به داخل جلو پنجره داخل شده اند.

برخی تغییرات کارایی بیشتری دارند، مانند شیشه جلو خودرو که صاف تر طراحی شده تا در صورت تا کردن آن، مانند کاسه نباشد و همچنین 7 درجه شیب کمتر دارد تا فرم ایرودینامیک آن بیشتر حفظ شود. همچنین در زمینه امنیت تیز شاهد مواردی چون بکارگیری کیسه هوا در کناره های صندلی جلو، سنسور پارک عقب، مانیتورینگ نقطه کور در آینه ها و کنترل در سرازیری هستیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو