فونیکسریمکسبهتام

کامندر ۲۰۲۲ شاسی بلندی غول پیکر از خانواده جیپ

عصر خودرو- کمپانی جیپ در حال ساخت یک خودرو شاسی بلند جدید به‌طور انحصاری برای بازار آمریکاست.

کامندر ۲۰۲۲ شاسی بلندی غول پیکر از خانواده جیپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جیپ را می توان رهبر خودروهای شاسی بلند در تمام دنیا دانست چرا که این کارخانه خودروسازی سالیان سال است مشغول فعالیت و تولید خودروهای شاسی بلند قدرتمند و آفرودی است. اکنون این کارخانه خودروسازی اقدام به طراحی و تولید خودرویی جدید کرده است که آن را فرمانده نامیده است.

    نکته جالب اینجاست که این خودرو خاص در برخی از نقاط دنیا با اسم های مختلف شناخته می شود، به طور مثال برای آمریکایی‌ها، این شاسی بلند با نام XK شناخته می شود که تنها تا سال 2010 ارائه می‌شد، در حالی که اروپایی‌ها و سایر مردم نسخه مشابه را با نام XH و موتور دیزلی V6 آن می‌شناسند. در چین هم این خودرو همچین شرایطی داشته است چرا که اسم Yuntu را بر روی آن نهاده اند.

    آنطور که جیپ اعلام کرده مقصد نهایی کامندر 2021 آمریکای لاتین است که قرار است در آنجا رونمایی شود. پس از پخش تیزری سرانجام قرار شده است تا نسخه برزیلی توسط شرکت مادر جیپ Stellantis رونمایی شود.

     

    طراحی بیرونی  این خودرو غول پیکر نشان می‌دهد که جیپ تلاش کرده است هویت خود را در آن حفظ کند، یعنی از نظر اندازه بسیار خوب است. طراحی چراغ های جلویی بسیار متفاوت از قبل است و قرار است با پوشش LED تکمیل ‌شوند که به عنوان چراغ‌های روشنایی روز در سپر جدید که دقیقاً بالای چراغ‌های مه شکن قرار دارد، عمل می‌کنند.

    اگر سری به نمای پشتی آن بزنیم، متوجه تغییرات آن نیز خواهیم شد اکنون چراغ‌های عقب نسبت به نسل قبلی باریک شده است، همچنین درب عقب به طور قابل توجهی بزرگتر شده و دیگر دستگیره ای روی آن نمی بینیم. 2 نشان "TD" و "4x4" روی آن حک شده است که نشان دهنده توربودیزل بودن است.

    کامندر 2022؛  معرفی شاسی بلندی غول پیکر از جیپ به عنوان فرمانده

    مشخصات فنی از این خودرو هنوز منتشر نشده است اما برخی ادعاها وجود دارد که این خودرو جدید 2.0 لیتری از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قدرت 200 اسب بخاری را تولید می‌کند.  علاوه بر این، یک موتور بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ که به تازگی توسعه یافته و با سوخت انعطاف پذیر سازگار است، باید 185 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک اتومبیل شش سرعته و 4x4 اختیاری به بیرون منتقل کند.

    کامندر 2022؛  معرفی شاسی بلندی غول پیکر از جیپ به عنوان فرمانده

    در مورد فضای داخلی می توان گفت که نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته است. آنطور که جیپ اعلام کرده است تولید این خودرو در پرنامبوکو انجام می‌شود و جیپ می‌گوید که کامندر  را پس از راه اندازی در 26 آگوست در برزیل به سایر بازار‌های آمریکای لاتین صادر می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو