فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۴۵)

اولین رونمایی رسمی U۶، کراس‌اوور میدسایز لوکسژن در شهر آفتاب : شرقی خوش‌استیل

عصر خودرو- بازار داغ کراس‌اوور ها و خودرو های شاسی‌بلند، هر روز داغ تر می شود و همین، خودروسازان بسیاری را به ورود و یا تحکیم جایگاه خود در این قلمرو ترغیب می کند و لوکسژن هم از این قاعده مستثنی نیست.

اولین رونمایی رسمی U۶، کراس‌اوور میدسایز لوکسژن در شهر آفتاب : شرقی خوش‌استیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  پس از U7 که سال 2010 به عنوان اولین کراس‌اوور این برند تایوانی به بازار عرضه شد، این U6 بود که جا پای لوکسژن را در قلمرو کراس‌اوور ها گسترده تر کرد و امروز، فیس‌لیفت این کراس‌اوور میدسایز تایوانی اولین رونمایی رسمی خود را در شهر آفتاب تجربه می کند.
    قدرتمند و کارآمد
    اولین بار سال 2013 بود که لوکسژن مدل U6 را به بازار عرضه کرد اما آنچه که در شهر آفتاب به نمایش درآمده و آماده عرضه در کشورمان است، فیس‌لیفت مدل 2017 این کراس‌اوور است که نه تنها با تغییراتی گسترده در فرم چراغ ها، جلوپنجره، طرح سپر جلو، و همچنین نمای عقب، به‌روز رسانی شده، بلکه از پیشرانه قدرتمند تری نیز نیرو می گیرد. این واحد که از نوع 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو است، با 177 اسب‌بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری معادل 256 نیوتن‌متر را دارد که در محدوده 2.000 تا 4.000 دور موتور در دسترس راننده قرار می گیرد. پیشرانه مذکور متصل به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن است که برای بهبود راندمان حرکتی و مصرف سوخت خودرو، در حالت های رانندگی Sport و Eco نیز قابل تنظیم است. این پیکربندی محرک محور جلو، در عین اینکه چالاکی کافی را با توجه به وزن 1.5 تُنی به U6 می دهد، مصرف سوخت معقولی نیز دارد.
    مجهز و خوش‌استیل
    یکی از اصلی ترین مشخصه های بصری U6، فرم کوپه مانند هیکل خوش‌فرم آن است و دستیابی به این ژست، مقدور نمی شد مگر با تند شدن تدریجی قوس سقف تا رسیدن به قسمت عقب، و همچنین شیب به نسبت تُند درب قسمت بار. اما با این وجود نیز U6 ارائه دهنده فضای بار قابل توجهی است که حتی در حالت ایستاده صندلی های عقب نیز بالغ بر 405 لیتر اعلام شده است. برای افزایش هرچه بیشتر کاربردپذیری، لوکسژن U6 را با نسل چهارم سیستم اطلاعات و سرگرمی هوشمند Think+ عرضه می کند که دارای نمایشگر ایستاده 12 اینچ به شکل یک تبلت بزرگ است. قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند از طریق اپلیکیشن ویژه لوکسژن، نمایش یک دید 360 درجه از اطراف به لطف بهره‌مندی از 6 دوربین در پیرامون، نمایشگر دیجیتال به جای نشانگر آنالوگ پشت فرمان، فناوری هوشمند و اتوماتیک نمایش نقاط کور انتهای خودرو (در دو طرف)، قابلیت تشخیص فرامین صوتی، ورود و استارت بدون کلید، بازشو برقی در صندوق بار و سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (هدآپ‌دیسپلی) نیز از دیگر امکانات تکنولوژیک این خودرو هستند. در بخش رفاهی نیز باید به پوشش چرم صندلی ها به همراه تریم طرح چوب کابین، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، سانروف برقی آیینه‌بغل های برقی به همراه چراغ گودال، تهویه اتوماتیک با امکان تنظیم کیفیت هوا و دماسنج و فرمان تلسکوپیک و بِشکن با پوشش چرم و کنترلگر های سیستم صوتی اشاره کرد.
    ایمن
    طبیعی است که برای خودرویی در این رده، تضمین ایمنی بالا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. لوکسژن این مهم را با تجهیز U6 به شش ایربگ (جلو، جانبی جلو و پرده ای)، ترمز پارک برقی، ABS، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ها، کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی، تقویت‌کننده هیدرولیک نیروی ترمز، هشدار احتمال تصادف از روبرو، سیستم پیشگیری از تصادف با عابرپیاده، رادار کنترل رانندگی در بین خطوط، سنسور های پارک جلو و عقب و قفل ایمنی صندلی کودک (ISO-Fix) عملیاتی کرده است.
    کوتاه از لوکسژن
    لوکسژن، برندی نوپا، برخاسته از گروهی 60 ساله در صنعت خودرو تایوان است. این برند به عنوان زیمجموعه لوکس‌ساز یولون موتور، سال ها به واردات خودرو و تولید انواع مدل های نیسان در تایوان مشغول بوده و در مدت‌زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت هایش می گذرد، به برندی معتبر و شناخته شده در جهان تبدیل شده است. پای این برند تایوانی توسط آرمان‌موتور کویر به کشورمان باز شده و قرار است به زودی با گستره ای از محصولات متنوع، نبض بازار خودرو های خوش‌ساخت و در عین حال، اقتصادی بازار کشور را در دست گیرد. آرمان‌موتور کویر پیش از رونمایی رسمی U6 و U5 در نمایشگاه خودرو تهران، چهار محصول دیگر از این برند تایوانی را نیز برای عرضه در بازار کشور معرفی کرده بود که عبارتند از سدان کوچک S3 در دو مدل بنزینی و برقی، مینی‌ون M7 و کراس‌اوور بزرگ U7.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو