فونیکسریمکسبهتام

خسارت‌هایی که با خرید بیمه بدنه خودرو هم پوشش داده نمی‌شوند!

عصر خودرو- فلسفه اصلی شکل‌گیری انواع و اقسام محصولات بیمه‌ای، کاهش ریسک است.

خسارت‌هایی که با خرید بیمه بدنه خودرو هم پوشش داده نمی‌شوند!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بیمیتو  ،فلسفه اصلی شکل‌گیری انواع و اقسام محصولات بیمه‌ای، کاهش ریسک است. راننده‌ای که بیمه شخص ثالث می‌خرد، حداقل ریسکی را که مطابق قانون جاری کشور ملزم به پوشش آن است، مدیریت می‌کند. شخصی که بیمه بدنه می‌خرد، ریسک بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ ریسکی که پوشش آن از نظر خریدار بیمه بدنه، ارزش وجه پرداختی برای خرید بیمه بدنه را دارد. بیمه مرکزی که به عنوان نهاد قانون‌گذار و ناظر بر شرکت‌های بیمه در ایران فعالیت دارد، مجوز پوشش هر نوع خطری را به شرکت‌های بیمه‌ نمی‌دهد. خسارت‌هایی که طبق آیین‌نامه بیمه بدنه، نمی‌توانند توسط شرکت‌های بیمه پوشش داده شوند عبارتند از:

    بیمه بدنه پوشش جنگ - خسارت‌هایی که به موجب جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب به خودرو وارد می‌شوند.

    بیمه بدنه پوشش انفجار هسته ای - خسارت‌هایی که ناشی از انفجارهای هسته‌ای هستند.

    بیمه بدنه خسارت عمدی - خسارت‌هایی که به صورت عمدی توسط بیمه‌گزار، ذی‌نفع یا راننده خودرو به آن وارد می‌شوند؛ طبق تعریف، ذی‌نفع، فردی است که نام وی مطابق درخواست بیمه‌گزار، در بیمه‌نامه درج می‌شود و خسارت به وی پرداخت می‌شود.

    بیمه بدنه خسارت فرار از پلیس - خسارت‌هایی که در حین فرار از پلیس برای خودرو پیش می‌آید؛ البته درصورتی‌که گریز از پلیس توسط فردی باشد که به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مالک خودرو، اصطلاحاً خودرو را تصرف کرده باشد، بیمه‌گر خسارات وارده را پوشش می‌دهد.

    بیمه بدنه بدون گواهی نامه - خسارت‌هایی که توسط راننده‌ای بدون گواهی‌نامه رانندگی به خودرو وارد است. درصورتی‌که فرد گواهی‌نامه رانندگی نداشته باشد یا گواهی‌نامه آن باطل شده باشد بیمه بدنه خسارت وارده به خودرو را پوشش نمی‌دهد؛ همچنین درصورتی‌که موضوع گواهی‌نامه فرد با خودرو یا وسیله نقلیه که آن را می‌رانده است هماهنگ نباشد، بیمه‌گر خسارتی پرداخت نمی‌کند. برای مثال، درصورتی‌که فردی با گواهی‌نامه رانندگی لیفتراک، راننده یک خودروی سواری دارای بیمه بدنه باشد، بیمه‌گر، خسارتی را متقبل نمی‌شود.

    بیمه بدنه خسارت ناشی از مصرف روان گردان - خسارت‌های ناشی از حوادثی که علت وقوع آن، استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان‌گردان یا مخدر باشد.

    بیمه بدنه پوشش کشیدن میخ - خسارتی که در اثر بکسل کردن وسیله نقلیه دیگری به خودرو وارد می‌شود؛ بیمه‌گر، در قبال خودروهایی که بکسل کردن، جزو موضوعات بیمه‌ای آنها است و اصول و مقررات ایمنی توسط آنها رعایت شده است، متعهد به پرداخت خسارت است.

    بیمه بدنه پوشش کشیدن میخ - خساراتی که به دلیل حمل بار بیش از حد به خودرو وارد می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو