فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۲۸)

مدیرعامل ماد پارت در گفت‌وگو با «عصرخودرو» عنوان کرد: کیفیت، خط قرمز گروه ماد پارت

عصر خودرو- شرکت ماد پارت، به‌عنوان عضوی از هلدینگ گروه رایزکو وظیفه توزیع قطعات تولید شده این هلدینگ بزرگ را در بازار قطعات یدکی به عهده دارد. در زمینه فعالیت‌های این شرکت با سروش امیریان صدر به گفتگو نشستیم.

مدیرعامل ماد پارت در گفت‌وگو با «عصرخودرو» عنوان کرد: کیفیت، خط قرمز گروه ماد پارت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸:۰۰
  • مدیرعامل ماد پارت در گفت‌وگو با «عصرخودرو» عنوان کرد: کیفیت، خط قرمز گروه ماد پارت
  • مدیرعامل ماد پارت در گفت‌وگو با «عصرخودرو» عنوان کرد: کیفیت، خط قرمز گروه ماد پارت

امیریان صدر در گفت‌وگو با خبرنگار «عصر خودرو»  با بیان این مطلب اظهار داشت:"شرکت ماد پارت در راستای عرضه لوازم خودرو با کیفیت به مشتریان نهایی در سال 92 پا به عرصه فعالیت گذاشت و از سال 94 با نام آذرین ماد پارت راز، به‌عنوان زیرمجموعه جدیدی از گروه شرکتهای رایزکو، فعالیت رسمی خود را آغاز نمود تا به‌عنوان متولی فروش در بازار یدک، محصولات تولیدی شرکتهای قطعه‌سازی گروه رایزکو را در سبد خود به مشتریان ارائه می‌کند."

وی درباره فعالیت اصلی ماد پارت گفت:"ماموریت اصلی ما در شرکت، فروش محصولات تولید شده در شرکت‌های قطعه ساز است و اخیرا با پیوستن شرکت‌های بیشتر به گروه ما، سبد محصولات تولیدی تنوع بیشتری پیدا کرده است و با توجه به محصولات وارداتی و تأمینی که از برندهای معتبر داخلی و خارجی تامین می‌شود، به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تامین کننده لوازم خودرو تبدیل شده‌ایم. کیفیت محصولات ما بسیار بالا است و حدود 500 محصول با درجه کیفی OEM (نمونه‌های خطوط تولید) را به بازار کشور عرضه می‌کنیم."

امیریان صدر در زمینه کیفیت محصولات و نظارت این مجموعه بر قطعات عرضه شده گفت:"خط قرمز تعریف شده در این شرکت کیفیت است و ما به هیچ عنوان از آن عبور نخواهیم کرد. در بازار قطعات یدکی هم شاید از نظر قیمت نتوانیم با بعضی از تولیدکنندگان لوازم‌یدکی رقابت کنیم اما در کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و حاضر نیستیم کیفیت را فدای قیمت کنیم."

امیریان صدر خاطر نشان کرد:"همانطور که می‌دانید محصولات سیستم سوخت‌رسانی خودرو از قطعات فوق ایمنی در آن است و در سبد محصولات ما بخش مهمی را تشکیل می‌دهد و شامل انواع باک پلیمری، پمپ سوخت، مسیر انتقال سوخت، فیلتر بنزین و همچنین قطعات زیست‌محیطی مثل کنیستر سوخت می‌شود. در این دسته از محصولات عملاً رهبری بازار تحت اختیار ما است و شرکت‌هایی که برای ایران‌خودرو و سایپا قطعه تولید می‌کنند جزو گروه ما هستند و ما هم مامور هستیم جهت توزیع و عرضه این محصولات اقدامات لازم و ضروری را انجام دهیم."

وی افزود:"در حال حاضر، چندین شرکت قطعه ساز در مجموعه رایزکو هستند که به‌صورت تخصصی در زمینه‌هایی مانند سیستم‌های سوخت‌رسانی، سیستم خنک کاری موتور شامل موتور فن و مجموعه فن خودرو، تولید شمع خودرو و تولید کاتالیست خودرو فعال هستند و به‌زودی در حوزه باتری خودرو هم وارد خواهیم شد. با توجه به طرح توسعه‌ای که در هولدینگ گروه رایزکو برنامه‌ریزی شده است این سبد محصولات مرتب افزایش پیدا خواهد کرد و به شرکت‌های زیرمجموعه ما افزوده خواهد شد. در آینده نزدیک، مجموعه‌ای از محصولات استراتژیک و با فناوری بالا در شرکت‌های نوپا گروه به تولید خواهد رسید و عرضه خواهد شد که اغلب آنها، حاصل مشارکت‌های خارجی و بین‌المللی میان شرکتهای گروه رایزکو و قطعه سازان معتبر جهانی است."
صادرات مهم است اما نه به هر قیمتی.

امیریان صدر صادرات محصولات این گروه بازرگانی را جزو برنامه‌های آینده این گروه دانست و گفت:"در بحث صادرات تا امروز به‌طور مستقیم وارد نشده‌ایم اما محصولات تولیدی گروه ما به‌صورت غیر مستقیم و توسط برخی مشتریان داخلی، به عراق و سوریه صادر شده است."

وی افزود:"محصولات ما کیفیت بالایی دارند و کیفیت بالا هم مستلزم هزینه است و با توجه به اینکه خودروهای ایرانی به عراق و سوریه صادر می‌شود و قدرت اقتصادی مردم آن کشورها به خرید محصولات باکیفیت نمی‌رسد، بیشتر به دنبال کالاهای ارزان هستند و ما هم نمی‌خواهیم برای درآمدزایی و سودآوری، کیفیت محصولات خود را زیر سوال ببریم، فعلا برنامه‌ای برای صادرات به بازارهایی که اشاره کردم نداریم. اما محصولات تخصصی ما که در بازار بی رقیب هستند و تولید کننده دیگری در کشور برای آن وجود ندارد را از طریق شرکت‌های وابسته صادر می‌کنیم. البته ما تحقیقات بازار را انجام می‌دهیم و هر زمان شرایط را مناسب ببینیم اقدام به صادرات کالاهای تولیدی خود خواهیم کرد. ما تحقیقات بازار را هم در کشورهای آفریقایی مثل مراکش، مصر و... که محصولاتی مشابه ما مصرف می‌کنند انجام داده ایم و در زمان مقتضی ورود خواهیم کرد."

وی تاکید کرد:"هم‌اکنون بازار ایران، با توجه به نوپا بودن شرکت، فضای زیادی برای رشد برند ماد پارت دارد و ما تمام تلاشمان را در جهت اثبات خود در بازار داخلی انجام می‌دهیم و هدف‌گذاری کردیم ظرف دو سال آینده، به یکی از 10 برند معتبر و برتر تبدیل شویم. ما اکنون سهم بازار قابل توجهی داریم اما جا برای رشد در ایران وجود دارد."

توسعه بازار، مهم‌ترین هدف ماد پارت در نمایشگاه امسال

وی مهم‌ترین هدف از مشارکت در نمایشگاه قطعات تهران را توسعه بازار عنوان کرد و ادامه داد:"ما با هدف توسعه شبکه نمایندگان فروش شرکت در این نمایشگاه مشارکت کردیم و سعی داریم طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در سراسر کشور دارای نماینده فروش قدرتمند باشیم و از این طریق بتوانیم کالاهای باکیفیت خود را به‌صورت گسترده عرضه کنیم. این نمایشگاه بزرگ‌ترین گردهمایی برای دیده شدن در صنعت قطعات خودرو است و تمام شرکت‌هایی که در این عرصه حرفی برای گفتن دارند در این نمایشگاه حاضر هستند و به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند. لذا ما هم با تکیه بر پشتوانه شرکتهای قطعه ساز و هم به عنوان یک شرکت بازرگانی و در راستای سیاست‌های گروه تجاری خود در این رویداد بزرگ مشارکت کردیم. ما اعتقاد داریم شرکت‌های قطعه ساز توانمندی در مجموعه ما عضو هستند و ما باید در جهت منافع آن‌ها گام‌های موثری برداریم. همچنین دیگر قطعه سازان بزرگ کشور نیز در این رویداد حضور دارند که محصولات با کیفیت تولید می‌کنند و ما هم می‌توانیم در راستای حمایت از قطعه سازان داخلی، از تولیدات آن‌ها در جهت گسترش سبد محصولات گروه بازرگانی خود استفاده کنیم."

مدیرعامل ماد پارت در زمینه سطح کیفی نمایشگاه امسال گفت:"امسال سطح نمایشگاه بسیار بهتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته است و شرکت‌های بزرگ بیشتر از سال‌های گذشته حضور پیداکرده‌اند. اما جنبه بین‌المللی نمایشگاه ضعیف است و شرکت‌های معتبر کمتری حاضر شده‌اند. به نظرم می‌توان عنوان کرد این نمایشگاه نمی‌تواند منشأ گسترش روابط خارجی شرکت‌های تولیدی شود اما بعد داخلی بسیار قدرتمند و گستره است و عملاً تمام شرکت‌های مطرح داخلی حضور دارند."

مدیرعامل ماد پارت، در پایان یادآور شد که همه شرکتها در تمامی صنایع کشور، خصوصا صنعت قطعات خودرو، علاوه بر توجه به مسایل کیفی و ایمنی محصولات، همواره باید مسئولیتهای اجتماعی خود را در برابر جامعه و محیط‌زیست به یاد داشته باشند و با حمایت از طبیعت، فرهنگ و سلامت، در مسیر توسعه پایدار گام بردارند. وی با اعلام اینکه شرکت ماد پارت، پیشگام در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در بازار قطعات یدکی کشور است، حمایت مالی از مجموعه ارم سبز برای ورود نسل شیر ایرانی به کشور بعد از 120 سال را، نمونه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی این شرکت عنوان و ابراز امیدواری کرد که تمامی شرکتها، علاوه بر توجه به سودآوری و منافع اقتصادی، نیم نگاهی نیز به زیرساخت‌های اجتماعی و زیست محیطی داشته باشند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو