فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۲۵)

در گفت‌وگو با مدیر عامل آذر اتصال اعلام شد:صادرات اکسل‌های تولید ایران به ترکیه

عصر خودرو- هر چند بازار قطعات خودرو در کشور بازار بزرگی است اما تولیدکنندگان برای موفقیت‌های بیشتر باید چشم‌انداز صادراتی نیز داشته باشند تا با اتصال به بازارهای جهانی، علاوه بر کسب درآمدهای ارزی، بتوانند به شبکه جهانی تامین کنندگان نیز متصل شوند و مهمتر از همه این‌ها بتوانند دانش جهانی را نیز کسب کنند.

در گفت‌وگو با مدیر عامل آذر اتصال اعلام شد:صادرات اکسل‌های تولید ایران به ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از شرکت‌هایی که حضور پررنگی در این زمینه دارد آذر اتصال است، شرکتی که به طور پیوسته در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کند و از این رهگذر و با اتکا به توان تحقیق و توسعه خود توانسته گام‌های بلندی در زمینه صادرات بر دارد. در این زمینه با یونس اکبرپور پایدار، مدیر عامل این شرکت تولید کننده اکسل چرخ خطوط تولید خودروسازان کشور که مدیریت انجمن قطعه سازان تبریز را نیز بر عهده دارد به گفت وگو نشستیم.

    اکبرپور پایدار در گفت‌وگو با «عصر خودرو» در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو تهران در زمینه وضعیت تولید و بازار قطعات خودرو در کشور گفت:"کمبود نقدینگی مشکل اصلی تولید است و شرکت‌ها نمی‌توانند تناژ بالا مواد اولیه تامین کنند و به محض اینکه پول به دست می‌آورند اقدام با تامین ملزومات خود می‌کنند. در گذشته خرید مواد اولیه سالیانه بود اما امروز به ماهیانه و یا حتی هفتگی رسیده است و این مشکل بزرگی برای برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های مختلف از جمله ما ایجاد کرده است."
    وی افزود:"قطعات ما عمدتا OEM است و همواره در محصولات تولیدی کارخانجات خودروسازی استفاده می‌شود. و ما کمتر محصولات تولیدی خود را در بازار عرضه می‌کنیم و آن‌هم به دلیل ماهیت محصولات ما است که به ندرت از کار می رفت و آن‌هم در شرایط ایجاد حادثه است."
    وی در خصوص برجام و اثرات آن در صنعت قطعه‌سازی کشور عنوان داشت:"نگاه جهانی به این صنعت در ایران مثبت است و شرکت‌های بین‌المللی علاقه‌مند هستند با ایران مراودات تجاری داشته باشند و جلسات تجاری خوبی هم در این مدت انجام شده است اما در عمل هنوز مشکلات زیادی باقی است و در بحث انتقال ارز مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و می‌توان گفت ثمرات برجام و هنوز کاملا به صنایع قطعه‌سازی نرسیده است.
    وی افزود:"جلسات خوبی با تولید کننده قطعات خودرو در آلمان انجام شده و قرار شد ماشین آلات قطعه‌سازی وارد کشور شود و قطعات هم برای بازار ایران تولید شود و هم برای صادرات اما باز هم مشکل نقل‌وانتقال پول مانع اجرایی شدن این طرح شد و در مرحله اولیه باقی ماند."
    پایدار با اشاره به خودروهای جدیدی که به کشور واره شده و در خط تولید کارخانه‌ها قرار گرفته اظهار داشت:"اگر نتوانیم فناوری‌های نوین ساخت قطعات این خودروها را به دست آوریم این تلاش هم بی نتیجه می‌ماند و بازخورد چندانی جز مونتاژکاری برای کشور در بر نخواهد داشت."
    وی در خصوص تولیدات جدید شرکت گفت:"امسال سه محصول جدید را به بازار معرفی کردیم و در حال کار بر روی آن‌ها هستیم. یکی از این محصولات اکسل‌های آفرود است که برای اولین در ایران تولید می‌شود و ما این فناوری را به دست آوریم و از این پس می‌توانیم نیاز کشور را با این محصول برطرف کنیم. دانش این قطعات در شرکت ما کاملا بومی شده است و نسبت به گشتاور و قدرت که در مدل‌های مختلف خودروها وجود دارد می‌توانیم نمونه‌های مختلفی تولید می‌کنیم."
    وی افزود:"پروژه بعدی دیسکی کردن کاسه‌های ترمز عقب چند خودرو است که برای ایمنی بیشتر از این پس می‌توان این خودروها را با اکسل ترمز دیسکی عرضه کرد. پروژه دیگر سیستم خود-تنظیم ترمز‌های وانتزامیاد است که علاوه بر ایمنی بیشتر، عمر لنت‌ها را سه برابر می‌کند و راننده نیازی به تنظیم آن‌ها نخواهد داشت."
    پایدار گفت:"ما سه سال گذشته به همراه انجمن قطعه سازان تبریز در پی یافتن بازارهای صادراتی در نمایشگاه اتومکانیکا استانبول و دوبی شرکت کردیم و در گام بعدی به نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت می‌رویم."
    وی در زمینه برنامه‌های صادراتی این شرکت گفت:"ما در حال مذاکره برای صادرات اکسل به تونس، ایتالیا و ترکیه هستیم و توافقات اولیه برای استفاده محصولات ما در خودروهای تولیدی در این کشورها انجام شده است. که دو اکسل در حال نمونه‌سازی است و یک اکسل صادراتی هم برای نصب بر روی یک خودروی کشاورزی در ترکیه به تولید انبوه رسیده است و در حال ارسال به ترکیه است."
    مدیر عامل آذر اتصال افزود:"مشکل ما در انجمن قطعه سازان فرسودگی ماشین آلات است و اگر ما بتوانیم ماشین آلات مناسب را تهیه کنیم می‌توانیم در بازارهای جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و بازارهای صادراتی گسترده‌ای را برای کشور ایجاد کنیم."
    وی در پایان افزود:"صنعت قطعه‌سازی صنعتی زیربنایی است و با به حرکت در آمدن این صنعت می‌توان بر مشکلات صنعت غلبه کرد."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو