فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس:

داخلی‌سازی قطعات اصلی خودرو در اولویت قرار گیرد

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تولید خودرو و قطعه، توجه به تولید قطعات مهم خودرو که دارای تکنولوژی به‌روز است به‌صرفه‌تر از تولید خودرو و قطعات کوچک است.

داخلی‌سازی قطعات اصلی خودرو در اولویت قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شهرام آزادی در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طراحی و تولید قطعات اصلی خودرو همچون موتور و گیربکس در ایران، اظهار کرد: در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و همکاری‌های بین‌المللی در راستای تولید خودرو یا تولید قطعات اصلی خودرو، تیراژ تولید نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

    او ادامه داد: اگر حجم تولید خودرو در ایران در قراردادهای همکاری بیش از 100 هزار دستگاه باشد سرمایه‌گذاری در راستای تولید خودرو مقرون‌به‌صرفه است با توجه به آنکه محصولاتی که تیراژ اقتصادی 100 هزار دستگاهی دارند مخاطبان آن‌ها قشر متوسط جامعه هستند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور باید به سمتی سوق پیدا کند که نیازهای اصلی جامعه را رفع کند، خاطرنشان کرد: باید شرکت‌های ایرانی به زنجیره تأمین شرکت‌هایبین‌المللی بپیوندند و داخلی سازی قطعات خودرو به صورتی انجام شود که از قطعات کوچک جدا شده و به قطعات اصلی و ارزشمند نزدیک شویم.

    این کارشناس صنعت خودرو گفت: طبق قانون در ابتدای همکاری باید 40 درصد خودرو داخلی سازی شود که پیشنهاد می‌شود 40 درصد ارزش خودرو داخلی سازی شود، که این موضوع حجم سرمایه‌گذاری را کاهش داده و باعث می‌شود به زنجیره تأمین و تولید خودروساز بین‌المللی متصل شویم.

    آزادی افزود: اتصال به زنجیره تأمین و تولید شرکت‌های بین‌المللی کیفیت قطعات تولید داخلی را افزایش می‌دهد و با توجه شرایط فعلی، تولید قطعاتی که طول عمر بیشتر و سطح تکنولوژی بالاتری همچون جعبه‌فرمان، سیستم ترمز، موتور و گیربکس دارند، نسبت به دیگر قطعات به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات شرکت های اروپایی که چند سالی بدون تولید بوده اند و در حال حاضر در اختیار چینی ها قرار گرفته است را باید چینی تلقی کرد، گفت: شرکت‌های چینی در سطح جهانی شرکت‌های بسیاری را در صنعت خودروسازی خریداری کرده‌اند و قاعدتاً بخشی از شرکت‌های خریداری شده در اروپا مستقر هستند و تکنولوژی اروپایی همچنان بر تولید و طراحی حاکم است که این موضوع عاملی شده تا تولید و خدمات کاملاً مطابق با استانداردهای اروپا و گذشته شرکت باشد.

    او افزود: چینی‌ها در کنار خرید شرکت‌های قطعه سازی، شرکت‌های خدمات مهندسی که توان توسعه محصول را دارا هستند را خریداری کرده‌اند و این موضوع بر اساس یک سیاست درست در راستای ارتقا و توسعه صنعت چین صورت گرفته است.

    این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: اما قطعه و خودرو تولیدی در چین که به نام محصولات اروپایی به ایران وارد می‌شود به طور کامل کیفیت و استانداردهای شرکت اصلی را ندارد و برخی از محصولات تنها نام شرکت اروپایی را یدک می‌کشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو