فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان خصوصی در مدار صعود

عصر خودرو- آمار ۷ ماهه تولید خودروسازان داخلی در شرایطی اعلام شد که طی آن، شرکت‌های بخش خصوصی با افزایش تیراژ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شدند.

خودروسازان خصوصی در مدار صعود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس، در مجموع 70 هزار و 443 دستگاه انواع خودروهای سواری در بخش خصوصی به تولید رسیده که این موضوع از افزایش تیراژ 3/ 42 درصدی نسبت به 7 ماه سال گذشته حکایت دارد. طبق آمار اعلامی، بیشترین تیراژ در 7 ماه امسال به مدیران خودرو رسیده، شرکتی که محصولات چری چین را در کشور مونتاژ می‌کند. این خودروساز خصوصی تا پایان مهر ماه امسال 38 هزار و 303 دستگاه انواع محصولات سواری را مونتاژ کرده که بیشتر آن را مدل ام وی ام X22 تشکیل می‌دهد. در مجموع مدیران خودرو توانسته تیراژ خود را در 7ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/ 34درصد بالا ببرد.

    پس از این خودروساز اما کرمان موتور در رده دوم پرتیراژترین شرکت‌های بخش خصوصی قرار دارد، چه آنکه توانسته تا پایان مهر ماه امسال 26 هزار و 312 دستگاه محصولات سواری را به تولید برساند. کرمان موتور در حال حاضر محصولاتی از سه برند خودروساز شامل لیفان، جک و هیوندایی را مونتاژ می‌کند و در این بین، بیشترین تیراژ نصیب خودروهای جک شده است. این خودروساز اما در مجموع به افزایش تیراژ 5/ 44 درصدی در 7 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافته است. از کرمان موتور که بگذریم، گروه بهمن با فاصله سومین شرکت پرتیراژ بخش خصوصی صنعت خودرو به‌شمار می‌رود. این شرکت در 7 ماه امسال سه هزار و 879 دستگاه تیراژ داشته تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته 4/ 75 درصد رشد کرده باشد. مزدا3 به همراه دو خودرو چینی B50 و B30، محصولات سواری و مونتاژی گروه بهمن به‌شمار می‌روند که بیشترین تیراژ در بین آنها متعلق به مزدا3 است.اما در بین دیگر خودروسازان بخش خصوصی، بم خودرو نیز با محصول جدید خود یعنی جیلی، به تیراژی 795 دستگاهی تا پایان مهرماه دست یافته و یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی مونتاژکننده خودروهای چینی نیز آماری یک هزار و 154 دستگاهی در بازه زمانی موردنظر از خود به جا گذاشته است.این در شرایطی است که دو شرکت دیگر بخش خصوصی یعنی راین خودرو و دیارخودرو، حتی یک دستگاه نیز طی 7ماه امسال تولید نداشته و به‌نوعی می‌توان ادعا کرد با تعطیلی مواجه شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو