فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۹ آبان ۹۶

تخته گاز خودرویی ها در معاملات امروز بورس

عصر خودرو- امروز در گروه خودرویی شاهد صف خرید و رشدهای قابل توجهی بودیم، تاکید اروپا به خصوص فرانسه بر ماندن در برجام و خبر سفر ماکرون به ایران سبب شده تا خودرویی ها از فشار عرضه فاصله گرفته و معاملات بهتری را در پیش بگیرند.

تخته گاز خودرویی ها در معاملات امروز بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، درحالیکه گزارش 6 ماهه شرکت های گروه خودرو و ساخت قطعات چنگی به دل نمی زنند و به غیر از 2 شرکت ایران خودرو و گروه بهمن ، مابقی شرکت ها در گزارش دهی تقریبا مردود شده اند، طی هفته جاری به ویژه امروز شاهد رشد قیمتی قابل توجه در نمادهای این گروه بودیم.
    به این ترتیب، شاخص خودرویی ها با 506 واحد رشد به 16 هزار و 593 واحد رسید و بازدهی گروه 3 درصد رشد کرد، در این روز سهامداران تعداد بیش از 250 میلیون ورقه سهم از این گروه به ارزش 31.2 میلیارد تومان دست به دست کردند.
    در این روز نماد سایپا به تنهایی بیش از 58 میلیون حجم معاملات گروه را در اختیار داشت؛ سایپا نهایتا با رشد 2.8 درصدی قیمت پایانی 105 تومان قرار گرفت، اما خودرو حوالی مثبت کامل با رشد 4.9 درصدی در قیمت 260 تومان صف خرید شد و جو گروه را مثبت کرد.
    گفتنی است قیمت 260 تومان مقاومت مهمی برای خودرو محسوب می شود که در صورت شکست این محدوده مقاومتی طی روزهای آتی می توان به رشد دوباره  سهم و گروه امیدوار بود. با این وجود صف خرید امروز خودرو کم حجم بود و درصورت صف خرید سنگین تر می توان به تغییر روند گروه امیدوار بود.
    در مجموع امروز اکثر نمادها در حاشیه 4 درصد مثبت قرار گرفتند و نمادهای بسیاری از گروه صف خرید تشکیل داده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط