فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۷۵ درصد رویه راه‌ها خراب است

امکان تامین یک سوم آسفالت مورد نیاز را داریم

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۵ درصد رویه راه‌های کشور خراب شدید، متوسط و یا ضعیف است، گفت: برای نگهداری راه‌ها باید سالانه ۲۴ میلیون تن آسفالت پخش کنیم که در نبود اعتبار، این میزان امسال ۸ میلیون تن است.

۷۵ درصد رویه راه‌ها خراب است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داود کشاورزیان امروز در نهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات اظهار د اشت: این همایش از محدود همایش‌های کاربردی است که به ارتقا بهره‌وری کمک می‌کند.

    وی ادامه داد:‌ وضعیت موجود راه‌های کشور بر اساس سامانه TMS که مستقر کرده‌ایم اینگونه است که 25 درصد وضعیت رویه‌ راه‌ها سالم است، 25 درصد رویه راه‌ها خرابی شدید دارد و 50 درصد رویه راه‌ها خرابی متوسط و ضعیف دارد که می‌توان با حفاظت عمر آنها را افزایش داد.

    کشاورزیان افزود: اگر بخواهیم عملیات نگهداری راه‌ها مطلوب باشد ضروری است سالانه 24 میلیون تن آسفالت پخش کنیم اما به دلیل کمبود اعتبار این رقم سال قبل 10 میلیون تن بود و امسال 8 میلیون تن خواهد بود که البته عمده بار هزینه آن روی دوش پیمانکار است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در شرایط تنگنای اعتباری تخصیص بهینه منابع اهمیت دارد و اولویت با نگهداری است تا احداث راه‌های جدید؛‌ می‌توان با پولی که صرف احداث یک کیلومتر راه جدید کرد، یک کیلومتر راه را نگهداری کرد و این منطقی نیست که پولی صرف احداث جاده کنیم اما برای نگهداری آن اعتبار نداشته باشیم.

    وی اظهار داشت: سامانه TMS در 52 هزار کیلومتر راه شریانی کشور اجرا شده است و امیدواریم به زودی در راه‌های غیر شریانی کشور نیز این کار انجام شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گفت:‌در این سازمان استاندارد بودن کارخانجات آسفالت را دنبال کرده‌ایم، برخی کارخانه‌ها فاقد مجوز فنی هستند اما ما فقط با کارخانه‌های قیر و آسفالتی که دارای گواهینامه فنی باشند قرارداد منعقد می‌کنیم.

    کشاورزیان ادامه داد: از 850 کارخانه قیر و آسفالت 350 کارخانه گواهینامه فنی دارند، 200 کارخانه در مرحله اخذ گواهینامه فنی هستند و ما فقط با کسانی کار می‌کنیم که گواهینامه فنی دارند.

    وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم حتی‌المقدور نیازهای خود در حوزه قیر و آسفالت را از کارخانجاتی تهیه کنیم که گرید A دارند.

    کشاورزیان با بیان اینکه ساماندهی پلان‌های قیر امولسیون را دنبال می‌کنیم، گفت: استفاده از تانکرهای دوجداره در حمل قیر عملیاتی شد که کار مفیدی بود،همچنین امروز نیز سامانه رصد سلامت قیر حین حمل از محل بارگیری تا تخلیه نیز رونمایی شد که در جلوگیری از کاهش بهره‌وری قیر اثر قابل توجهی دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط