فونیکسریمکسبهتام

مناظره رشد شتابان مصرف سوخت، سهمیه بندی یا گرانی

قیمت تمام شده بنزین وارداتی ۱۶۰۰ و تولید داخل ۱۴۰۰ تومان است

عصر خودرو- مشاور وزارت نفت گقت: مصرف بنزین روند افزایشی و طبیعی دارد و معتقدم برای کنترل آن باید فرهنگ سازی کرد.

قیمت تمام شده بنزین وارداتی ۱۶۰۰ و تولید داخل ۱۴۰۰ تومان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، مناظره ای با عنوان رشد شتابان مصرف سوخت، سهمیه بندی یا گرانی با حضور آقایان احمد محمدی مشاور وزارت نفت، ناصر رئیسی فرد رئیس هئیت مدیره کانون انجمن صنفی جایگاه داران کشور، محمدحسین سیف الهی کارشناس و خبرنگار انرژی خبرگزاری فارس، ابراهیم نکو نماینده سابق مجلس و ارتباط تلفنی با بهرامیان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رادیو گفت وگو برگزار شد.

    احمد محمدی در این مناظره با اشاره به اینکه مصرف بالا در بنزین داریم و اصلا شکی وجود ندارد،گفت: مصرف بنزین در یک روز به 104.7 میلیون لیتر بنزین رسید که قابل قبول نیست و در کل مصرف بنزین امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

    وی ادامه داد: افزایش مصرف بنزین همیشه ادامه دار بوده است و کارشناسان برآورد می کنند که علت این امر هم افزایش اتومبیل است.

    مشاور وزارت نفت تصریح کرد: با جناب نکو موافقم که اگر بخواهیم مسائل را از سمت دولت حل کنیم این مسائل حل نمی شود، کارت سوخت در یک وضعیتی لازم بود اما الان دیگری نیازی به آن نیست.

    محمدی تصریح کرد: باید در کنترل مصرف فرهنگ سازی کرد و حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.

    این مقام مسئول ادامه داد: وزارت نفت می خواهد با مسائل اقتصادی واقعی برخورد کند و عرضه و تقاضا را آزاد بگذارد و نباید این عرضه و تقاضا را دستکاری کرد زیرا وضعیت بازار بهم می ریزد بنابراین قیمت بنزین باید واقعی باشد.

    وی خاطر نشان کرد: الان قیمت بنزین در عراق و افغانستان و ترکیه بالا است و قیمت بنزین در ایران باید افزایش یابد،من معتقدم بخشی از این میزان مصرف بنزین در کشور مربوط به قاچاق است.

    محمدی ادامه داد: ما باید ببنیم چه کسانی بنزین را مصرف می‌کنند،ما می گوییم مفت نسوزانیم و وقتی که قیمت بنزین واقعی نمی‌شود کسی که 4 خود رو دارد راحت می تواند از این تعداد خودرو ها استفاده کند.

    وی تاکید کرد: تا من از خودم شروع نکنم نمی توانم برای دیگران نسخه بپیچم بنابراین تاکید دارم بر فرهنگ سازی و باید به این سمت حرکت کنیم که از خودروهای عمومی استفاده کنیم.

    محمدی ادامه داد: باید میزان مصرف را کاهش دهیم و باید برآورد کنیم که از واقعی شدن قیمت سوخت چه قدر درآمد به دست می آوریم که از آن استفاده بهینه کنیم.

    این مقام مسئول تصریح کرد: بنزین وارداتی 1600 تومان تمام می شود و بنزین تولیدی 1400 تا 1500 تومان است که باید با واقعی کردن قیمت بنزین مصرف آن کنترل کرد و من معتقدم اگر کسی بیشتر مصرف کرد باید هزینه اش را بپردازد و اقتصاد را دستکاری نکنیم.

    وی تصریح کرد: ما باید برای اشتغال سرمایه گذاری کنیم و جلوی اشتغال قشر ضعیف را از مسافر کشی بگیریم و نباید کاری کنیم که قشر ضعیف با خود رو کار کند و درآمد ایجاد کند.

    محمدی خاطر نشان کرد: من همچنین با آقای سیف اللهی موافقم که گفتند باید خودرو کم مصرف تولید کرد تا بنزین کمتری مصرف شود اما این کار مانع نمی شود که قیمت واقعی نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو