فونیکسریمکسبهتام

معرفی باتری خودروی برقی سامسونگ

عصر خودرو- بخش تولید باتری شرکت سامسونگ (SDI )، از جدیدترین مدل باتری خود که مخصوص خودروهای برقی طراحی شده است، رونمایی کرد که گفته می‌شود توان پیمایش ۶۴۵ کیلومتر را دارد.

معرفی باتری خودروی برقی سامسونگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت mashable ، شرکت سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد باتری‌های مخصوص خودروهای برقی که توان پیمایش مسافت‌های طولانی را دارد، تولید کند. سامسونگ بدین ترتیب با شرکت آمریکایی تسلا که بزرگترین کارخانه تولید خودروهای برقی را دارد، به رقابت می پردازد.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    کمتر دیده می شود که شرکت‌های فعال در زمینه تولید باتری‌های لیتیوم یونی در یک نمایشگاه خودرو حضور پررنگی داشته باشد. ولی شرکت تکنولوژی کره ای سامسونگ تصمیم گرفته است تا با رونمایی و معرفی جدیدترین نسل باتری خودروهای برقی، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 خوش بدرخشد.

    بخش تولید باتری شرکت سامسونگ ( SDI) که باتری خودروهای شرکت‌های بزرگی همچون آئودی و بی ام و را تامین می کند، هم اکنون از نسل جدید باتری‌های خودروهای برقی رونمایی کرده است. این باتری‌ها ظرفیت بیشتری داشته و گفته می شود با هر بار شارژ می تواند مسافت بالغ بر 645 کیلومتر را طی کند.

    مزیت این باتری‌های جدید آن است که با وجود افزایش ابعاد (5 میلی متر ارتفاع و 3 میلی متر قطر)، در مقایسه با باتری‌های پیشین، حدود 50 درصد افزایش ظرفیت دارند. این بدان منظور است که با بکارگیری این گونه باتری های جدید که ظرفیت بیشتری دارند، به تعداد کمتری از آنها برای تامین انرژی نیاز است و بدنبال آن، مجموعه باتری های کوچکتر، با وزن کمتر و فضای داخلی بیشتر برای سرنشینان حاصل می شود.

    تیم مهندسان و متخصصان شرکت سامسونگ بر این باورند که این باتری با هر بار شارژ می توانند مسافتی بین 600 تا 700 کیلومتر را طی کنند.

    سامسونگ با ایجاد تفاوت 200 مایلی بین توان پیمایش باتری های خودروی تسلا و خودروهای خود تصمیم گرفته است تا به رقابت تنگاتنگی با رقیب آمریکایی خود یعنی تسلا بپردازد. تاکنون هم سامسونگ بسیار موفقیت آمیز عمل کرده است.

    هم اکنون لازم به ذکر است شرکت خودرسازی تسلا سالیان سال است که باتری های مخصوص خودروهای برقی را تولید می کرده است و تجربه بسیاری در این زمینه دارد. اما اکنون سامسونگ از باتری هایی رونمایی کرده است که می تواند رقیب آمریکایی خود را پشت سر بگذارد. البته همه اینها در حد حرف است و هنوز فناوری باتری های چندعملکردی و چندگانه سامسونگ با خودروهای حقیقی و در جاده ها آزمایش و تست نشده است.

    مدیران بخش تولید باتری سامسونگ ( SDI) خاطرنشان کرده اند که قیمت این گونه باتری ها هم اکنون  بسیار بالاست که در این صورت تنها می توان انتظار داشت در خودروهای برقی لوکس و گران قیمت جهان بکارگرفته شوند. ولی قرار دادن 10 تا 12 واحد پک باتری و با توان پیمایش حدود 300 کیلومتر با هر بار شارژ، برای خودروهای برقی میان رده هم مناسب خواهد بود.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت انگلیس قرار است تا سال 2040 تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

    پس از انگلستان، کشورها و شهرهای دیگری همچون فرانسه، مادرید، میکزیکو سیتی و آتن نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

    دولت چین نیز در همین راستا قصد دارد ساخت و تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را که محیط زیست را آلوده می کند و موجب آلودگی هوا و سپس بیماری بسیاری از شهروندان می شود، ممنوع اعلام کند. اما مقامات دولتی این کشور هنوز زمان دقیقی را مشخص نکرده اند. طبق گزارش های منتشر شده، چین می خواهد حداقل یک پنجم فروش خودرو در این کشور را تا سال 2025 به بازار این خودروها اختصاص دهد.

    دولت هند هم قصد دارد تا سال 2030 میلادی، خودروسازان این کشور را موظف کند تا تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی کنند. مدیران سامسونگ افزون بر رونمایی از نسل جدید باتری های مخصوص خوروهای برقی که سرمایه گذاری های هنگفتی نیز در زمینه کرده اند، همچنین از پایان ساخت و ساز جدیدترین کارخانه باتری در کشور مجارستان خبر دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو