فونیکسریمکسبهتام

ضرورت برنامه ریزی مدون در صنعت خودروسازی

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه سازان گفت : اگر صنعت خودروسازی با هدف گذاری درست و نقشه راه درست شروع به کار کند ۸۰ صنعت را با خود فعال می کند.

ضرورت برنامه ریزی مدون در صنعت خودروسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صداوسیما، رضایی در برنامه تیتر امشب افزود: صنعت قطعه سازی نیازمند حمایت های جدی دولت است، قطعه سازان منابع مالی و حمایت کافی برای توسعه دانش فنی و تکنولوژی ندارند.
    وی با اشاره به ضعف و عقب ماندگی در صنعت قطعه سازی گفت: قطعه سازی از سال 70 -71 شروع به کار کرد بعد از جنگ دولت خواست کاری کند که در این صنعت رشد داشته باشد. از اواخر دهه 80 مسائل تحریم، مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد کرد.
    بانک های اروپایی قراردادهای خود را با ایران لغو کردند اما با این مشکلات از یک طرف و مشکلات نظام بانکی و ارزی و بازار سرمایه از طرف دیگر مشکلات عمده ای برای صنعت قطعه سازی ایجاد کرد.
    وی با اشاره به فشار تحریم ها به قطعه سازان گفت: قطعه سازان در گذشته و امروز مشکلات پرداخت معوقات داشته و دارند.
    رضایی افزود: شرکت سایپا نیز وضع خوبی ندارد و مشکلات عمده از خودروسازان به گردن قطعه سازان افتاد از قطعه ساز کیفیت و نوآوری، تکنولوژی خواسته می شود که همه اینها نیاز به یک برنامه ریزی مدون دارد.
    رئیس انجمن قطعه سازان در مقایسه روند قطعه سازی در ایران با چین گفت: چین در طول بیست سال با یک برنامه ریزی مدون به سومین خودروساز جهان تبدیل شده است.
    وی با تاکید بر نقشه راه گفت: اگر صنعت خودروسازی با هدف گذاری درست و نقشه راه درست شروع به کار کند 80 صنعت را با خود فعال می کند.

    قناتی: در صنعت قطعه سازی باید وابستگی به شرکت های داخلی را کم کنند
    مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت دیگر مهمان برنامه تیتر امشب با اشاره به وابستگی قطعه سازان به داخل گفت: شرکتهای قطعه ساز داخلی می توانند در چارچوب طرحهای توسعه ای خود با نوسازی یا ایجاد واحدهای جدید و با ارائه طرحهای جدید و کیفی با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند.
    قناتی افزود: صنعت خودرو میراث دار آثاری از جمله تامین مالی است. از نظر دانش نرم افزار قطعه سازانی داریم که می توانند در زنجیره جهانی قرار گیرند.
    وی گفت: در طول سال قراردادهای زیادی با قطعه سازان انجام می شود؛ متوسط قراردادها 120 روزه است. اما منابع به موقع تامین و پرداخت نمی شود به همین دلیل خودروساز در پرداخت منابع به قطعه سازان به مشکل می خورد و گردش مالی به هم می خورد.
    قناتی افزود: هیچ خودروسازی پولی که از مشتری می گیرد در حساب خود نگه نمی دارد بلکه مشکل اصلی در گردش مالی است.
    وی اظهارداشت: یکی از تذکرات به صنعت قطعه سازی این است که وابستگی به شرکت های داخلی را کم کنند و به سمت صادرات بروند.
    قناتی گفت: بر اساس قرارداد با قطعه سازان اگر نتوانسته ایم به وعده ها عمل کنیم مشکل اصلی تامین منابع مالی است. اگر تامین منابع لازم انجام شود و خطوط لازم ساخته شود مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

    نعمت: تاکید بر لزوم حمایت های دولت از قطعه سازان
    بخش دبیر انجمن قطعه سازان دیگر مهمان برنامه گفت: ساختار قطعه سازی ما معیوب است. باید ما عیوب را اصلاح کنیم.
    نعمت افزود: باید دولت، قطعه ساز و خودروساز با همکاری هم به یک مجموعه تبدیل شوند.
    وی درباره وابستگی قطعه ساز به داخل و رفع این مشکل گفت: وقتی دانش فنی ارتقا یابد می توان با شرکت های خارجی نیز قرارداد بست و این با کمک دولت امکان پذیر است.
    نعمت بخش دبیر انجمن قطعه سازان دیگر مهمان برنامه تیتر امشب با تاکید بر لزوم حمایت های دولت از قطعه ساز گفت: دولت باید با وام های ارزی و ریالی به نوسازی ماشین آلات کمک کند.
    وی گفت: در حال حاضر خودرو ساز خودرو را تحویل می دهد و در عرض دو تا سه سال بقیه مبلغ را دریافت که این ها مشکلاتی برای خودروساز ایجاد می کند.
    نعمت بخش افزود: تسهیلات لازم در اختیار ما نیست تا به موقع بدهی به قطعه سازان پرداخت شود.
    وی گفت: کل تسهیلات بانک ها به ده هزار میلیارد هم نمی رسد بنابراین بانک ها در ارائه تسهیلات باید کمک کنند تا مشکل پرداخت ها به قطعه سازان برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو