فونیکسریمکسبهتام

سایت «نفت چاله»؛

برنامه صادرات محصول ایران خودرو به کشورهای همسود

عصر خودرو- مدیر صادرات آمریکا، آسیا، اروپا و CIS شرکت ایران خودرو با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت سایت ایران خودرو موسوم به نفت چاله در جمهوری آذربایجان گفت: این سایت به هاب (مرکز) صادراتی محصولات ایران خودرو به کشورهای مستقل همسود (سی.آی.اس) تبدیل می شود.

برنامه صادرات محصول ایران خودرو به کشورهای همسود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «سابینا نوبری» امروز و در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو باکو2017   افزود: ایران خودرو از سال 1384 و با خودروهای سمند و خانواده سمند از جمله دنا و رانا در جمهوری آذربایجان حاضر است و تاکنون بیش از چهار هزار و 500 دستگاه خودرو به این کشور صادر کرده است.
    به گفته این مسوول، با توجه به رضایتمندی شهروندان این کشور و استقبال آنان از خودروهای ایرانی، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا با راه اندازی سایت نفت چاله نزدیک مرز 2کشور در مرز جلفا به توسعه حضور خودروهای ایرانی در این کشور بپردازد.
    وی خاطرنشان کرد: قیمت به نسبت مناسب (که با تسهیلات ارزان قیمت از سوی نماینده انحصاری و شریک تجاری ایران خودرو در این کشور ارائه می شود)، قطعات یدکی ارزان قیمت و فراوان و برخورداری از گارانتی سبب شده است خودروهای ایرانی با قرار گرفتن در کلاس اکونومیک، خودروهایی به صرفه و مناسب برای خانواده های جمهوری آذربایجان باشند؛ خودروهای دست دوم و کارکرده خارجی موجود در این کشور بدون گارانتی و فاقد خدمات پس از فروش مناسب است.
    نوبری ادامه داد: خودروهای ایرانی همچنین با استاندارد فراتر از آنچه سازمان ملی استاندارد جمهوری آذربایجان از نظر آلایندگی و کیفیت مطالبه می کند تولید می شوند و همین مساله بر جذابیت خودروهای ایرانی افزوده است.
    وی تصریح کرد: سایت نفت چاله اینک از پیشرفت بیش از 80 درصدی برخوردار است و در مرحله نخست سالیانه بیش از چهار هزار خودرو و تولید می کند و در مرحله نهایی پس از چهار سال به تیراژ سالیانه 10 هزار دستگاه می رسد.
    «در مرحله نخست خودروهای خانواده سمند در این سایت تولید می شوند و در صورت استقبال و با توجه به شرایط بازار، تولید سایر محصولات ایران خودرو در آن در دستور کار قرار می گیرد».
    وی اعلام کرد در نمایشگاه اکسپو 2017 باکو، خودروهای دناپلاس، تندر پلاس، رانا، سورن ELX و پژو 207i در معرض دید عموم قرار گرفته که حتی در روز نخست چند دستگاه از آنها به فروش رفته است.
    نوبری اعلام کرد: قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در بازار جمهوری آذربایجان از طریق نمایندگی مستقر این شرکت و به صورت برخط، ثبت سفارش و در کوتاه ترین زمان ممکن به آن کشور ارسال می شود؛ قطعاتی که از اجناس اوریجینال ایرانی تهیه می شوند و به همین دلیل شهروندان آذربایجانی خودروهای ایرانی را به خودروهای بی کیفیت چینی ترجیح می دهند.
    وی گفت: موقعیت جغرافیایی مناسب، جمعیت حدود 10 میلیون نفری، مجاورت با ایران و مطرح بودن به عنوان مهمترین کشور منطقه قفقاز، همچنین سابقه خوب حضور خودروهای ایرانی در جمهوری آذربایجان سبب شده است این کشور به عنوان مرکز صادراتی ایران خودرو برای ارسال تولیدات خود به کشورهای حوزه CIS مطرح باشد.
    شرکت «آذرماش» به عنوان نماینده انحصاری و شریک تجاری ایران خودرو در جمهوری آذربایجان فعالیت می کند.
    به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی صنعت CASPINDEXPO و نمایشگاه بین المللی ساختمان به طور همزمان از 22 تا 24شهریور ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود.
    این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع در دو سالن در مرکز نمایشگاهی باکو اکسپو سنتر در حال برگزاری است.
    در مجموع 52 شرکت شامل 20 شرکت ایرانی و 32 شرکت خارجی از 15 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت کرده اند و همچنین 110 نفر تاجر و فعال بازرگانی خارجی تاکنون برای حضور در همایش (بیزینس فروم) این رویداد در باکو حاضر شده اند.
    هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فرصت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر داخلی و خارجی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های روز جهان، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قراردادهای کاری، یافتن نمایندگان فعال، فراهم کردن زمینه مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه های مختلف صنعتی، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردهای جهانی و آشنایی و تبادل تجربیات شرکت ها با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه است.
    همچنین ملاقات با طرف های تجاری، دستیابی به پروژه ها و مناقصه ها در بازار کشورهای مشترک المنافع - CIS- و جمهوری آذربایجان و بازاریابی موفق با تضمین امنیت سرمایه گذاری از اهداف دیگر این نمایشگاه سه روزه به شمار می رود.
    بر اساس آمارهای موجود ایران با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات در سال 16-2015 به جمهوری آذربایجان در بین جمهوری های CIS مقام نخست و جزو پنج کشور نخست صادرکننده جهان به این جمهوری است.
    کل صادرات جمهوری آذربایجان در سال 16-2015 به میزان 27 میلیارد و 800 میلیون دلار بود و واردات آن 11 میلیارد دلار است.
    بخش صنعت این کشور با بیش از پنج میلیارد دلار، نخستین و بالاترین سهم از واردات را داراست و همچنین صادرات ایران به جمهوری آذربایجان در بخش صنعت، حائز مقام نخست است.
    دو کشور دارای مرزهای مشترک، اشتراکات دینی و مذهبی، فرهنگی و آداب و رسوم هستند و به دلیل هم مرز بودن هزینه های تجارت (صادرات و واردات) آنها نسبت به سایر کشورهای عضو CIS بسیار پایین تر است. انتظار می رود سطح تجاری دو کشور بسیار بالاتر و فراتر از وضعیت موجود باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو