فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد

واگذاری خودرو لیزینگی به بازنشسته ها از آبانماه

عصر خودرو- مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مهلت نام نویسی برای دریافت خودرو لیزینگی امروز (سه شنبه ) به پایان رسید و با انجام قرعه شی میان متقاضیان، از اوایل آبانماه واگذاری خودروها انجام می شود.

واگذاری خودرو لیزینگی به بازنشسته ها از آبانماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمود اسلامیان روز سه شنبه در نشست خبری آیین رونمایی از تندیس تکریم بازنشسته و خانواده که باحضور رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طراح این تندیس و نماینده لیزینگ خودرو صبا درمحل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و امضای قرارداد هلدینگ مالی صندوق با شرکت ایران خودرو، به بازنشسته های این صندوق خودرو لیزینگی واگذار می شود و تاکنون 43 هزار بازنشسته برای دریافت خودرو ثبت نام کرده اند که در مرحله نخست به قید قرعه یکهزار خودرو به آنان واگذار خواهد شد.
    وی اعلام کرد: تسهیلاتی تا سقف 175 میلیون ریال برای واگذاری خودرو لیزینگ برای بازنشسته ها در نظر گرفته است که به صورت 36 ماهه با سود 10 درصد و 48 ماهه با سود 12درصد خواهد بود.
    اسلامیان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ارائه تسهیلات وام قرض الحسنه به بازنشستگان کشوری افزود: امسال در مجموع یکهزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان درنظر گرفته شده که به این ترتیب به 300 هزار متقاضی در مهرماه بصورت وام 4 میلیون تومانی ارائه می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: در سال 92 سقف وام بازنشستگان 2 میلیون تومان بود و به 40 هزار نفر داده ‌شد اما طی سه سال گذشته درسه مرحله 80 میلیارد تومان ، 250 میلیارد تومان و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و امسال نیز این رقم به یکهزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.
    وی درادامه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری دچار عارضه است که ریشه اصلی آن در پول نفت خلاصه می شود، گفت: برای نخستین بار واکاوی علمی دقیقی در صندوق بازنشستگی انجام شده که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.
    اسلامیان ادامه داد: واکاوی علمی انجام شده به کمیسیون های مجلس فرستاده شده که امید است چالش بوجود آمده در صندوق بازنشستگی بزودی برطرف شود.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: خوشبختانه با کمک دولت، امسال علاوه بر ردیف 10 درصدی بودجه، ردیف بودجه‌ای به مبلغ دو هزار و 200 میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده است که به این ترتیب به طور میانگین حقوق بازنشستگان 18.5 درصد افزایش یافته است که به صورت پلکانی این روند ادامه می‌یابد.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از احداث خانه های امید در استانهای کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بازنشستگان با شرایط سختی زندگی می‌کنند و توقع زیادی ندارند فقط انتظار دارند که در حد خط فقر زندگی نکنند.
    وی ادامه داد: در شهرهایی که تعداد بازنشستگان مشخص و زیادی دارند بسیاری از آنها از وضعیت امکانات و تسهیلات نارضایتی دارند به همین دلیل ساخت‌ خانه‌های امید را برای آنها آغاز کردیم. طی امسال 5 خانه امید در شهرستان‌های جیرفت، گچساران، محلات، ملایر و اردکان افتتاح می‌شود و 12 خانه نیز در حال احداث است.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: قرارداد این بیمه امضاء شده است اما اعتباری که باید لحاظ می‌شد از سوی مجلس شورای اسلامی رد شد و امیدواریم توجه بیشتری به آن شود و در سیستم صندوق سعی شده رضایت بازنشستگان جلب شود.
    وی در پایان با رونمایی از تندیس ویژه بازنشستگان به مناسبت روز تکریم بازنشسته و خانواده گفت: این تندیس برای تکریم از بازنشستگان با همکاری مرکز هنرهای تجسمی طراحی شده که امیدواریم مورد استقبال بازنشستگان قرار گیرد و به عنوان یک برند برای بازنشستگان طی سالها مورد استفاده قرار گیرد.
    در ادامه مجید ملانوروزی رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: بازنشسته ها بخوبی می توانند در حوزه هنر فعالیت کنند و از ورک شاپ ها و آموزش های هنری بهره مند گردند.
    وی افزود: هنر به صندوق بازنشستگی بخوبی می تواند به عنوان فرصت کمک کند تا به اهدافشان نزدیک تر شوند.
    ملانوروزی هنر را دومین اقتصاد جهان برشمرد و گفت: هنر اقتصاد خلاق است که در همه جای دنیا حوزه زیادی را از جمله سینما و بانک ها به خود اختصاص داده است و بخشی از این امر می تواند توسط بازنشسته ها تامین شود.
    رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حاضریم به بازنشسته ها کمک کنیم تا از فرصت دستیابی به هنر در جهت رسیدن به اهداف بازنشستگی استفاده کنند.
     این تندیس به صورت نماد دوکره جهان هستی طراحی شده است که در آن تعالی وجود انسان را توام با نزدیک شدن به زمان سالمندی به تصویردرآمده است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو