فونیکسریمکسبهتام

سود خودروهای برقی برای مشتریان چقدر است؟

عصر خودرو- دایملر یک هدف جدید مبنی بر صرفه جویی چهار میلیارد یورویی(۴.۸ میلیارد دلار)تا سال ۲۰۲۵ را برای کمک به جبران سوددهی پایین خودروهای الکتریکی تعیین کرده است.

سود خودروهای برقی برای مشتریان چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، دایملر میگوید خودروهای الکتریکی احتمالا در ابتدای راه فقط نیمی از حاشیه سود، خودروهای معادل خود با موتور درون سوز را خواهند داشت.

    دایملر امروز در بیانیه ای اعلام کرد: برند مرسدس-بنز در تدارک عرضه خودروی الکتریکی EQ است که پلتفرم مشترکی با مرسدس-بنز GLC که فروش روزانه آن 1000 دستگاه است، دارد. اگر EQ خودروی محبوبی شود، سوددهی آن ممکن است در وهله اول پایین باشد.

    فرانک لیندنبرگ، نایب رئیس بخش مالی و نظارت در شرکت مرسدس-بنز گفت: ما معتقدیم در شروع این دوره باید با یک حاشیه سود پایین تر قابل توجه روبرو شویم و این کاهش سود برای برخی خودروها نصف حاشیه سود معادل بنزینی خواهد بود.

    دایملر مدل های GLC و EQ را در یک کارخانه تولید خواهد کرد که به این شرکت اجازه می‌دهد تولید خودروهای الکتریکی را مطابق با تقاضای موجود تنظیم کند.

    لیندنبرگ گفت: انتقال سریع به خودروهای الکتریکی ممکن است مانع برآورده شدن هدفگذاری حاشیه سود عملیاتی شود.

    وی گفت: ما هنوز قصد داریم حاشیه سود 10 درصدی داشته باشیم اما باید آمادگی یک انتقال با حاشیه سود هشت تا 10 درصد را داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم