فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ماموت دیزل:

بزرگترین دستاورد برجام توسعه سرمایه گذاری در ایران است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ماموت دیزل، بزرگترین دستاورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را جذب سرمایه خارجی عنوان کرد و درباره فعالیت شرکت سوئدی تولیدکننده دیزل ژنراتور در ایران گفت: برجام سبب شد این شرکت سرمایه گذاری خود را در حوزه های مختلف کاری کشورمان توسعه دهد.

بزرگترین دستاورد برجام توسعه سرمایه گذاری در ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایرنا ، «محمدرضا دزفولیان» امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران  درباره دستاورد برجام برای شرکت اسکانیا در ایران گفت: شرکت اسکانیا یک شریک تجاری بسیار قابل اعتماد برای ما محسوب می شود که در سال های گذشته حتی در زمان تحریم ها ایران را ترک نکرد، اما پس از اجرایی شدن برجام توسعه سرمایه گذاری در کشور را دنبال می کند.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری این شرکت به شیوه های مختلف در داخلی سازی خودرو و دیزل ژنراتورها، ارائه فاینانس و لیزینگ برای مشتری نهایی، گسترش امور ساخت داخل در سالن رنگ و سالن بدنه سازی کامیون های اسکانیا، موضوع موتورسازی و ... انجام می شود.
    مدیرعامل ماموت دیزل ادامه داد: شرکت اسکانیا فقط در حوزه فاینانس، بیش از 50 میلیون یورو سرمایه گذاری برای لیزینگ و تامین مالی مشتریان در نظر گرفته است و در سایر پروژه ها بسته به نیازمندی آنها، سرمایه گذاری های دیگری به انجام می رساند.

    ** داخلی سازی دیزل ژنراتورها
    وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره داخلی سازی دیزل ژنراتورهای شرکت اسکانیا در ایران گفت: در وهله نخست به دنبال جا انداختن برند اسکانیا در کشور هستیم تا آن را به عنوان محصولی مطمئن، قابل اعتماد و کاربردی به مشتریان بشناسانیم.
    روز گذشته (یکشنبه) شرکت ماموت دیزل کار خود را به عنوان نمایندگی انحصاری دیزل ژنراتورهای اسکانیا در ایران آغاز کرد.
    به گفته این مقام مسئول، مشابه این تجربه در سال های گذشته برای کامیون های اسکانیا اتفاق افتاد که شرکت ماموت دیزل در ابتدای کار وارد کننده کامیون ها بود، اما در ادامه شبکه خدمات پس از فروش و شبکه فروش آنها راه اندازی شد و در نهایت وارد فاز تولید شدیم.
    وی از طراحی برنامه ای با شرکت اسکانیا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید موتورهای این شرکت خبر داد که در صورت تحقق آن، ارائه دیزل ژنراتورها نیز در ایران عملیاتی شده و می توانیم محصول را به صورت تولید داخل عرضه کنیم.
    وی با اشاره به اشتغال بکار مستقیم بیش از هزار نفر در سراسر کشور در شرکت ماموت دیزل و سایر نمایندگی های آن در مقوله های تولید، فروش و خدمات پس از فروش، خاطرنشان کرد: با ورود دیزل ژنراتور در فاز نخست نزدیک به 50 نفر در شبکه فروش آن در سطح کشور مشغول به کار می شوند.
    این مقام مسئول اضافه کرد: هدف شرکت دستیابی به سهم 10 درصدی دیزل ژنراتورهای کشور است که در بازه دیزل ژنراتورهای با توان بیش از 280 kva سالیانه نزدیک به سه هزار دستگاه از آنها در کشور عرضه می شود.
    وی بیان داشت: قیمت این محصولات به آپشن های انتخابی شان وابسته است که از حداقل یکصد میلیون تومان به فروش می رسند.
    دزفولیان در پاسخ به ایرنا درخصوص رقبای ماموت دیزل در این عرصه، خاطرنشان کرد: شرکتی در ایران که نمایندگی انحصاری دیزل ژنراتورها را در اختیار داشته باشد نداریم و عمده این محصولات چینی و به تعداد کمتر آمریکایی یا برندهای اروپایی اند که هیچیک از آنها از کانال های رسمی و به صورت نمایندگی وارد کشور نمی شوند.
    وی هشدار داد: بعضا مشاهده شده که برخی از این دیزل ژنراتورها در حقیقت موتورهای دست دوم هستند که استفاده از آنها تبعاتی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته است.
     «محمدرضا دزفولیان» عصر دیروز (یکشنبه) در همایش تجاری ایران- سوئد با موضوع «ورود شرکت سوئدی اسکانیا» به حوزه انرژی ایران در محل هتل المپیک تهران گفت: تا پیش از این دیزل ژنراتورها به صورت یک جا به کشور وارد نمی شد و حتی گاهی اوقات محصولات کارکرده به عنوان محصول نو به مشتری فروخته می شد.
    به گفته وی، این موضوع بسیاری از اوقات موجب ارایه نشدن خدمات پس از فروش مناسب و اختلال در عملکرد این محصول برای خریداران می شد، به همین دلیل شرکت ماموت دیزل به تازگی عرضه این محصول را از برند اسکانیا بر عهده گرفته است.
    دزفولیان ادامه داد: اسکانیا یکی از بزرگترین برندهای اروپایی در حوزه دیزل ژنراتور است که به دلیل همکاری مناسب در سال های طولانی با ماموت دیزل و همچنین اطمینان به ارایه خدمات پس از فروش تصمیم به همکاری با ماموت را در این حوزه گرفت و ماموت دیزل هم اکنون تنها نماینده رسمی یک شرکت معتبر خارجی در ارایه دیزل ژنراتور است.
    وی اضافه کرد: ماموت دیزل در چهار سال گذشته برترین شرکت ارائه دهنده در حوزه خودروهای تجاری بوده و براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در تمامی نمایندگی های خود به دیزل ژنراتورهای اسکانیا نیز خدمات ارائه دهد.
    در این مراسم همچنین ترد ابرگ -Tord Oberg- نماینده موظف اسکانیا در ایران افزود: همکاری جدید ایران و سوئد در زمینه مولدهای انرژی و دیزل ژنراتورها محصولاتی جدید است که مشتریان حوزه های معدنی، ساختمانی و صنعتی ایران از آن بهره مند خواهند شد.
    وی بیان داشت: این محصول به طور کامل متعلق به اسکانیاست و همه اجزای آن در اروپا تولید می شود، اما امروز نمایندگی آن در ایران به شرکت ماموت اعطا می شود.
    به گفته این مسئول سوئدی، علت این انتخاب همکاری ماموت با اسکانیا از سال 2009، ایجاد شبکه گسترده خدمات پس از فروش از سوی ماموت در ایران، شناخت بسیار خوبی که از محصولات اسکانیا در ماموت وجود دارد و اعتماد متقابل 2 شرکت به هم است.
    به گزارش ایرنا، ایران و سوئد دارای روابط دوسویه گسترده ای هستند و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بخش مهمی از روابط 2 کشور را تشکیل می دهد و در دولت تدبیر و در فضای پسابرجام این مناسبات با سفر مقام های 2 کشور گسترش یافت. سفر «استفان لوفون» نخست ‌وزیر سوئد به همراه هیاتی عالی رتبه به ایران در 23 بهمن 1395 خورشیدی فرصتی بود تا چشم انداز توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... بیش از پیش بهبود یابد.
    در چند سال گذشته که تحریم ها مانع از رونق روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری 2 کشور به یک چهارم کاهش یافت و از 10 میلیارد کرون (یک میلیارد و 100 میلیون دلار) به 2میلیارد و 500 میلیون کرون (282 میلیون دلار) رسید.
    آمارهای انتشار یافته درباره میزان مبادلات بین دو کشور در سال 2014 (پیش از توافق هسته ای) تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات از آن کشور نشان می دهد.
    در آن سال از 345 میلیون دلار مبادلات تجاری، 14 میلیون و 666 هزار دلار صادرات ایران به سوئد بود و ارزش واردات از آن کشور به 330 میلیون و 150 هزار دلار می رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو