فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

تریلر ۳۵ متر مکعب و فوق سبک ماموت رونمایی شد

عصر خودرو- روز گذشته گروه صنعتی ماموت طی مراسمی از تریلر ۳۵ متر مکعب و فوق سبک این شرکت رونمایی کرد.

تریلر ۳۵ متر مکعب و فوق سبک ماموت رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    مدیر توسعه بازار تریلر گروه صنعتی ماموت در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»،  در حاشیه این مراسم گفت: بهینه سازی‌های انجام شده در این تریلر از نظر طراحی و از نظر فنی منجر به کاهش 800 کیلوگرمی وزن این محصول شده است.
    عباس بابایی در خصوص صرفه اقتصادی این تریلر افزود: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته متوجه شدیم افزایش حجم و کاهش وزن از نظر اقتصادی به صرفه است زیرا با توجه به افزایش حجم بار و کمتر شدن وزن آن راننده می‌تواند بار بیشتری حمل کند و مصرف و استهلاک خودرو نیز پائین بیاید. از نظر درآمد نیز اگر راننده با تریلر سبک بار حمل کند ماهی 9 میلیون تومان و اگر بار سنگین حمل کند ماهی یک میلیون تومان افزایش درآمد خواهد داشت.
    مدیر توسعه بازار شرکت ماموت با بیان اینکه در سری جدید امکاناتی اضافه شده و ایرادات مدل قدیمی نیز برطرف شده است، اضافه کرد: تغییرات در این تریلر بسیار زیاد است به خصوص سپر عقب که قابلیت جا به جایی دارد که با جابجایی آن بار به سپر برخورد نمی‌کند و در حین پیاده و یا سوار کردن بار نیز مزاحمتی برای راننده ایجاد نمی شود.
    وی ادامه داد: در قسمت جلو یک پله اضافه شده که آسانی در جمع کردن چادر را برای راننده در بر خواهد داشت و در عین حال از سیستم هیدرولیک و تانک نیز محافظت می‌کند.در ساختار شاسی و اتاق نیز تغییرات بهینه‌ای انجام گرفته است که از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر متریال شاسی، تغییر درب عقب و سبک شدن آن، کاهش ریب‌ها، لاستیک دور درب،لاستیک‌های ضربه گیر زیر بدنه با هدف کاهش ضربه و صدا ، کوتاه شدن 5 سانتیمتر از طول که موجب پایداری بیشتر و کمتر شدن وزن آن می شود نیز اشاره کرد.
    بابایی در خصوص داخلی سازی و ایده این پروژه نیز گفت: 80 درصد این تریلر کمپرسی در داخل کشور تولید می‌شود به جز مواردی مانند محور‌ها و جک نگهدارنده که وارداتی هستند.این محصول با حجم 35متر مکعب و وزن فوق سبک دستاورد یک سال تحقیق و توسعه مهندسان شرکت ماموت است و تنها در ایران تولید شده اما از نظر ظاهری نمونه‌های خارجی وجود دارد که از آنها الگو برداری شده است.از نظر قیمت نیز نسبت به نمونه قبلی و هم رده‌های خود قیمت کمتری دارد.
    او با بیان این که نمونه اولیه‌ این محصول ساخته و تست شده و از همین لحظه قابل سفارش گذاری است.این تریلر استاندارد‌های جدید 85 گانه را پاس کرده و مشکلی بابت شماره‌گذاری ندارد، تصریح کرد: ماموت دارای تریلر‌های مختلفی مانند چادری جدید لیفت اند درایو که 5 متر مکعب حجم بیشتری دارد، تریلر کفی، تانکر 33200 لیتری، یخچالی همراه با یونیت خنک کننده، تیغه کانتینر بر و کمپرسی 33 متر مکعبی است که در مجموع 8 محصول استاندارد وجود دارد و بقیه به صورت سفارشی ساخته می‌شود.
    مدیر توسعه تریلر در پاسخ به پرسشی در مورد نوسان ارز و شرایط اقتصادی گفت: افزایش قیمت ارز و مشکلاتی که در بازار وجود دارد تاثیری بر روند تولید نداشته اما سرعت تامین را کند کرده است.در عین حال در حجم تجارت این گروه تاثیر گذار نیست زیرا محصول جدید، یک محصول عادی است از این رو تحریم‌ها تاثیری بر روند تولید آن نخواهد داشت. ضمن آن که برنامه برای افزایش داخلی سازی وجود دارد و مرکز تحقیق و توسعه نسبت به تاسیس دپارتمان داخلی سازی اقدام کرده کرده تا این روند هرچه سریع تر پیش رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو