فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران :

خودروسازان دست روی دست نگذارند

عصرخودرو: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مهلت ۵ ماهه خودروسازان برای تولید خودروهای با استاندارد یورو ۴ گفت: با این وجود به نظر می‌رسد خودروسازان همچنان دست روی دست گذاشته‌اند.

خودروسازان دست روی دست نگذارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹:۴۱
    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از مهر، یوسف رشیدی با بیان اینکه یکی از اقدامات تاثیرگذار در بخش آلودگی هوای تهران که از سال 79 آغاز شد، بحث تصویب و اعمال استانداردهای مربوط به خودروهای تولید داخل بود، افزود: تا قبل از سال 79 خودروسازان بدون اینکه به تاثیر تولیداتشان بر افزایش آلودگی هوا توجه داشته باشند، خودروهای خود را تولید می کردند اما در سال 79 اولین استاندارد و پس از آن استانداردهای یورو 1 و یورو 2 الزامی شد.
    وی اظهار کرد: در حالی که قرار بود خودروسازان از سال 89 به سمت استاندارد یورو 3 حرکت کنند اما به بهانه عدم وجود سوخت استاندارد یک مهلت دو ساله گرفتند و مقرر شد از ابتدای سال 91 محصولات خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند.
    رشیدی با طرح این سئوال از خودروسازان که برنامه آنها برای تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 چیست، گفت: به نظر می رسد خودروسازان قصد دارند درخواست تمدید مهلت کرده و محصولات خود را کماکان با استاندارد یورو 2 تولید کنند .
    وی در ادامه دستگاههای دست اندرکار را مورد خطاب قرار داد و افزود: به عنوان نمونه نمایندگان مجلس و همچنین دستگاههایی مانند سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به این منظور چه راهکاری در نظر گرفته اند؟
    رشیدی تاکید کرد: در شرایطی که 5 ماه بیشتر به مهلت تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 باقی نمانده، زمان آن فرا رسیده تا خودروسازان اعلام کنند کدام یک از محصولات آنها از ابتدای سال 91 با این استاندارد تولید می شود.
    وی اضافه کرد: به نظر می رسد از ابتدای سال 91 جدال بر سر سوخت استاندارد و خودروی استاندارد دو باره شروع می شود و این در حالی است که تولید آلودگی در خودروهای با استاندارد یورو 2 بیش از دو برابر خودروهایی است که از استاندارد یورو 4 برخوردارند.
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: بهانه خودروسازان برای عدم ساخت خودروهای با کیفیت، فقدان سوخت استاندارد و در مقابل بهانه مسئولان سوخت برای عدم تولید سوخت با کیفیت نیز نبود خودروی با استاندارد است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو