فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار خراسان شمالی:

دولت یازدهم ۱۶۵۰میلیارد ریال به محور بجنورد- جنگل گلستان اختصاص داد

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ۳۰ کیلومتر از محور بجنورد-جنگل گلستان آماده آسفالت شده است، گفت: دولت یازدهم یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال ریال به این محور اختصاص داده است.

دولت یازدهم ۱۶۵۰میلیارد ریال به محور بجنورد- جنگل گلستان اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدحسین علی نیا پنجشنبه در همایش تخصصی حقوقی آسیب شناسی عوامل موثر در حوادث جاده ای اظهار کرد: سرعت بخشیدن به چهار خطه کردن این مسیر، به عنوان محور پرحادثه در استان در این دولت مورد توجه قرار گرفته است و به همین منظور نیز تمام اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه راهسازی در سفر کاروان دولت یازدهم به این استان، مصوب شد.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره مخالفت ها و مقاومت های محیط زیست گلستان برای ساخت چند توقفگاه و چند دوربرگردان در این مسیر گفت: ایجاد این توقفگاه و دوبرگردان ها برای ارتقای ایمنی تردد در این محور ضروری است و خوشبختانه با مهلتی که دادگستری این استان برای تعیین تکلیف این موضوع مشخص کرده، اجرای آن محقق می شود.
    وی تصریح کرد: با ورود جدی دادگستری استان به این موضوع، ایجاد دوربرگردان و توقفگاه در ضلع شمالی این مسیر اجرایی می شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره بالا بودن تلفات رانندگی در مسیر بجنورد به جنگل گلستان، با اشاره به نامناسب بودن این جاده گفت: هیچ نشست و جلسه ای در تهران نبوده که شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه راهسازی را مطرح نشود.
    وی گفت: هر ماموریتی که به تهران داشته ام در کنار سایر برنامه ها، اجرای این طرح راهسازی هم از شرکت زیر ساخت پیگیری شده است.
    علی نیا اظهار کرد: این پروژه راهسازی از سال 83 آغاز شده و تکمیل آن تا کنون به طول کشیده است البته در این دولت اقدامات بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن به زمان بهره بردایی از آن، انجام شده است.

    * تلفات حوادث رانندگی در جاده های خراسان شمالی 30 درصد کاهش داشته است
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با اقدامات انجام شده در چند سال گذشته، تلفات حوادث رانندگی در جاده های خراسان شمالی 30 درصد کاهش داشته است.
    وی اظهار کرد: از سال 91 تا کنون میزان تلفات رانندگی در جاده های استان کاهش داشته است البته این میزان کاهش هنوز هم کم است و باید تلاش کنیم تا شمار قربانیان حوادث جاده ای کمتر شود.
    وی عامل انسانی را از مهم ترین علت های وقوع حادثه های رانندگی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگی رانندگی و رعایت قوانین و مقررات در جامعه نهادینه شود.
    علی نیا افزود: نقص و ایراد در جاده و خودرو نیز از عامل های دیگر وقوع حوادث مزبور است اما نقص در هر کدام از این عوامل با مهارت نیروی انسانی می تواند جبران شود و خسارت ها را کاهش دهد.

    * فرهنگ سازی برای رعایت قوانین رانندگی
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه این همایش به منظور کمک به کاهش حوادث جاده ای و ارتقای ایمنی تردد در جاده ها برگزار می شود گفت: آسیب شناسی مباحث حقوقی و بررسی مسائل حقوق مربوط به حوادث جاده ای به صورت تخصصی از دیگر رویکردها برای برگزاری این رویداد بوده است.
    علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: انسان، جاده و خودرو سه عامل بروز حوادث جاده ای هستند که البته در این میان، عامل انسانی سهم بیشتری در بروز این حادثه ها دارد.
    وی افزود: شناخت از راه و مشخصات راه یکی از عوامل مهمی است که می تواند ایمنی تردد در جاده ها را ارتقا دهد در این زمینه نصب علائم، نصب گاردریل ها و خط کشی ها به شناخت مشخصات و ویژگی های راه کمک می کند.
    وی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و نهادینه شدن رعایت مقررات نیز می تواند کمک شایانی به کاهش حوادث جاده ای داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو