فونیکسریمکسبهتام

درپی حوادث تروریستی،

انگلیس قوانین اجاره خودروها را دشوار می‌کند

عصر خودرو- در پی افزایش حملات تروریستی در اروپا با استفاده از خودرو، دولت انگلیس پیش نویس لایحه ای را آماده کرده که براساس آن قوانین اجاره خودرو در این کشور دشوارتر می شود.

انگلیس قوانین اجاره خودروها را دشوار می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، یک سخنگوی دولت انگلیس تائید کرد که وزارت حمل‌ونقل این کشور در نظر دارد تا از طریق همکاری با پلیس و شرکت‌های اتومبیل‌رانی، قوانین اجاره خودرو در این کشور را دشوارتر کند.
    وی بیان داشت: تهدید تروریسم در حال تغییر است و واکنش ما نیز به همین نسبت بایستی تغییر کند. ما راهبرد مقابله با تروریسم را مورد تجدیدنظر قرار داده و قوانین جدیدی را معرفی خواهیم کرد.
    بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت انگلیس در این لایحه پیشنهاد کرده که شرکت های اجاره دهنده خودرو، اطلاعات رانندگان را با سامانه اطلاعاتی دولت به اشتراک گذاشته تا دستگاه های امنیتی پس از تطیبق نام متقاضی با فهرست تروریست ها، مجوز ترخیص خودرو را صادر کنند.
    نشریه ایندیپندنت در گزارشی روز یکشنبه نوشت: این اقدام پس از آن صورت می گیرد که بر اثر برخورد یک خودرو ون با عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا که حادثه «تروریستی» خوانده شده است، 13 نفر کشته و صدها تن زخمی شدند.
    این نشریه خبری افزود: در انگلیس نیز، حمله با خودرو در مرکز حملات مرگبار تروریستی وستمینستر، لندن بریج و فینزبری پارک قرار داشته است.
    پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
    پس از آن، در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.
    این حمله بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005 میلادی در شبکه حمله و نقل لندن بشمار می رفت که در جریان آن 53 نفر کشته شدند.
    سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
    در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو