فونیکسریمکسبهتام

از ابتدای سال ۱۳۹۲

تمام خودروهای داخلی دارای استاندارد یورو۴ می شوند

عصر خودرو : سرانجام با تعهد وزارت نفت مبنی بر توزیع سوخت یورو۴ در جایگاه‌های سراسر کشور، خودروهای داخلی از ابتدای از ابتدای سال ۱۳۹۲ با استاندارد آلایندگی یورو۴ تولید خواهند شد.

تمام خودروهای داخلی دارای استاندارد یورو۴ می شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰:۱۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا پیش از این هیات دولت در مصوبه ای خواستار اقدام وزارت نفت در توزیع سوخت یورو4 در جایگاه ها از ابتدای سال 1391 شده بود. همچنین خودروسازان نیز موظف شده بودند از ابتدای شهریور سال آینده تمام محصولات خود را با این استاندارد تولید کنند.
    در این شرایط هفته گذشته رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اعلام کرد که وزارت نفت تعهد کرده از ابتدای شهریور سال آینده سوخت یورو4 را در جایگاه های سراسر کشور تامین کند.
    به این ترتیب به نظر می رسد سرانجام چرخه معیوب پاسکاری استاندارد یورو4 بین خودروسازان و وزارت نفت شکسته شده و اجرای این استاندارد محقق خواهد شد.
    پیش از این خودروسازان در خصوص دلیل عدم ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تولیدی به یورو4 اعلام می کردند که به محض اقدام وزارت نفت در توزیع سوخت یورو4 تولید محصولات با استاندارد آلایندگی یورو4 را آغاز خواهند کرد. این در حالی است که طبق قانون، خودروسازان شش ماه پس از عرضه شدن سوخت با استاندارد یورو4 فرصت دارند که محصولات خود را متناسب با این استاندارد آلایندگی وارد بازار کنند.
    در مقابل نیز مسئولان توزیع سوخت استدلال می کردند در صورت اقدام خودروسازان در تولید خودرو با استاندارد آلایندگی یورو4 توزیع سوخت متناسب با این استاندارد را آغاز خواهند کرد. این در شرایطی است که در صورتی که خودرو با استاندارد آلایندگی یورو4 تولید شود، اما سوخت مصرفی یورو2 باشد، موتور خودرو دچار آسیب شده و از آن مهمتر آلایندگی آن نیز چندین برابر افزایش می یابد.
    به هر حال با تعهد وزارت نفت مبنی بر تامین سراسری سوخت یورو4 از ابتدای شهریور سال آینده تمام خودروهای تولیدی نیز از ابتدای سال 1392 باید با استاندارد آلایندگی یورو4 تولید شوند.

    کرمان موتوراکستریم