فونیکسریمکسبهتام

۷۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال جاری نوسازی می شود

عصر خودرو- بر اساس اظهارات مجید عبداللهی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۷۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شود که این عدد معادل کل نوسازی است که در طول عمر ۴۰ ساله تاکسیرانی در کشور انجام شده است.

۷۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال جاری نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران آنلاین ، مجید عبداللهی اظهار کرد: از 180 هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور بیش از 53 هزار تاکسی نوسازی شده و به نظر می رسد با نوسازی 150 هزار تاکسی باقیمانده که بخشی از تاکسی های فرسوده امسال به آنها اضافه شد بتوانیم خدمات مناسب تری به شهروندان ارائه دهیم.

    وی با بیان اینکه نوسازی 70 هزار تاکسی فرسوده در سال 95 تاکنون کاری بزرگ محسوب می شود افزود: آلودگی هوا در کشور بخصوص در کلان شهرها مسئله جدی است و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و استفاده از فناوری های نوین کمک می کند بهبودی نسبی در کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی کشور ایجاد کند.
    وی با بیان اینکه در اجرای این فرایند باید ملاحظاتی را نیز در نظر گرفت گفت: تلاش شده است نظام بانکی کشور که تاکنون نیز همراهی خوبی در بحث نوسازی تاکسی های فرسوده داشته، بیشتر و مناسب تر با جامعه تاکسیرانی در حوزه ضمانت ها و پرداخت ها داشته باشد.
    عبداللهی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود سطح بندی شهرها در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی است اگرچه بخش عمده تاکسی ها در کلان شهرها قرار دارد اما نیاز است یک انعطاف پذیری در شهرهای کوچک در بحث نوسازی و ایجاد اشتیاق میان صاحبان تاکسی های فرسوده پیش بینی شود.
    رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اضافه کرد: باید در شهرهای کوچک به گونه ای عمل کرد که هزینه ها و درآمدهای تاکسیرانان با سبد هزینه های طرح نوسازی متناسب باشد و صاحبان تاکسی ها به شرکت در اسقاط کردن خودروهای خود تمایل نشان دهند.
    وی درباره پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها در شهرها نیز گفت: تاکنون تجربیات متعددی در حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه ارائه شده اما هنوز به یک روند منسجم در این زمینه نرسیده ایم مسئله اصلی که در این زمینه وجود دارد بحث فناوری الکترونیک پرداخت کرایه است که هم باید کاربردی باشد و هم شهروندان پرداخت هایشان را به راحتی انجام دهند.
    عبداللهی اضافه کرد: این فناوری باید به سمتی برود که حداقل قیمت آن در شکل آرمانی اش به صورت رایگان در اختیار تاکسی ها قرار گیرد البته اتحادیه با جدیت به دنبال اجرای این طرح است و امیدواریم به زودی شامل عملیاتی شدن آن باشیم.
    وی در ادامه به موضوع استفاده از فناوری های اینترنتی در حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی گفت: مردم انتظار دارند در این حوزه بهترین خدمات را در کمترین زمان دریافت کنند البته شرکت هایی در کشور گام هایی در این زمینه برداشته اند اما ما در اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک وحدت رویه هستیم.
    عبداللهی گفت: معتقدیم باید قوانین در این زمینه به گونه ای قابل اجرا تنظیم شوند و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید تحت لوای یک قانون مشخص قرار گیرند به گونه ای که هم شهروندان و هم حاکمیت به آن اطمینان داشته باشند.
    وی تصریح کرد: درحال حاضر قاعده ای را در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تعریف کردیم و دستورالعمل آن به وزارت کشور تنظیم شده است که پس از عبور از مراحل قانونی و تصویب در شورای عالی ترافیک، کار تاکسی اینترنتی را با شرکت هایی که هم اکنون در این حوزه فعال هستند آغاز خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط