فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصر خودرو»

رشد ۵۵درصدی واردات خودرو در چهار ماه

عصر خودرو- بنابر آمار اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع ۲۳ هزار و ۲۶۶ خودرو وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۵۵ درصدی را داشته است.

رشد ۵۵درصدی واردات خودرو در چهار ماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مجموع خودروهای وارد شده به کشور سال گذشته برابر با 15 هزار و 11 دستگاه بوده است. با توجه به آمار مذکور می توان گفت سهم خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی از مجموع خودروهای وارد شده به کشور برابر با 15 هزار و 747 دستگاه بوده و وارداتی های با حجم موتور 2000 تا 2500 سی سی نیز سهم 7 هزار و 792 دستگاهی را در واردات خودرو به خود اختصاص داده اند.
    براساس آمار اعلام شده مجموع ارزش خودروهای وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی در چهار ماه نخست سال جاری بیش از 426 میلیون دلار و ارزش خودروهای وارداتی با حجم 2000 تا 2500 سی سی «سایر وسایل نقلیه موتور پیستونی درون سوز تناوبی جرقه ای – احتراقی با حجم سیلندر 2000 سی سی که از 2500 سی سی بیشتر نباشد غیر از آمبولانس و نوع هیبریدی» نیز نزدیک به 213 میلیون دلار  بوده است. با توجه به داده های اعلام شده می توان گفت سهم ارزشی خودروهای وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی در مدت زمان مورد بررسی از مجموع کل واردات کشور برابر با 2.69 درصد بوده و سهم ارزشی خودروهای وارداتی با حجم 2000 تا 2500 سی سی «سایر وسایل نقلیه موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرقه ای – احتراقی با حجم سیلندر 2000 سی سی که از 2500 سی سی بیشتر نباشد غیر از آمبولانس و نوع هیبریدی» نیز از مجموع واردت کشور برابر با 1.35 درصد است.
    افزایش آمار واردات خودرو در چهار ماه منتهی به اردیبهشت سال جاری در حالی صورت گرفته است که وزارت صنعت، معدن و تجارت نزدیک به یک ماه است سایت ثبت سفارش را بر روی واردکنندگان رسمی خودرو بسته است و زمان باز شدن سایت به روی این گروه هنوز مشخص نیست. پایان مهلت نمایندگان غیر رسمی که از اواخر سال گذشته از لیست واردکنندگان خودرو حذف شده بودند یکی از دلایلی است که می توان این افزایش را به آن نسبت داد.
    به گفته دست اندرکاران صنعت خودرو واردکنندگان متفرقه تنها به مدت 6 ماه و تا اعتبار تاریخ ثبت سفارش خود اجازه ورود و ترخیص خودرو داشتند که این مهلت تیرماه سال جاری به پایان رسید و در این مدت نیز واردکنندگان خودرو تا جایی که امکان داشت اقدام به واردات خودرو کردند هر چند که در این میان واردکنندگان رسمی نیز با ثبت سفارش فروشی نیز به روند صعودی واردات خودرو کمک کردند.
    همچنین در زمینه واردات قطعات منفصله خودرو با درصد ساخت داخل کمتر از 30 درصد 36هزار تن به ارزش 310 میلیون دلار قطعه وارد کشور شده است. در زمینه قطعات خودروهای با ساخت داخل کمتر از 50 درصد نیز میزان واردات حدود 196 میلیون دلار بوده است.
    از سوی دیگر میانگین ارزش وارداتی هر خودرو  وارداتی در مدت زمان مورد بررسی برابر با 34 هزار دلار بوده که این شاخص در سال گذشته 26 هزار دلار ثبت شده است است. این موضوع نشان می دهد میانگین ارزش وارداتی هر خودرو نیز افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو