فونیکسریمکسبهتام

احداث کار خانه خودرو سازی در منطقه آزاد ارس

عصر خودرو : عضو هیأت مدیره سازن منطقه آزاد ارس گفت: یک شرکت چینی برای احداث کارخانه خودروسازی در منطقه آزاد ارس اعلام آمادگی کرد.

احداث کار خانه خودرو سازی در منطقه آزاد ارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴:۱۷

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، صادق نجفی در جلسه شورای معاونین منطقه آزاد ارس اظهار داشت: در سفر اخیر هیات اقتصادی استان به کشور چین از کارخانه خودروسازی بازدید کردیم و مقرر شد خط تولید این خودرو در منطقه آزاد ارس راه اندازی شود.
    وی گفت: این خودرو با کاربری سواری با دو نوع سوخت برقی و بنزینی طراحی شده است و مورد تائید سازمان استاندارد و ستاد بهینه سازی سوخت کشور و پلیس راهور نیز می باشد.
    وی بیان داشت : ما اعلام آمادگی کرده ایم از سایت های صنعتی منطقه آزاد ارس برای راه اندازی این کارخانه در اختیار سرمایه گذار طرح قرار دهیم.
    نماینده مردم ورزقان در مجلس نیز در این جلسه گفت:طبق اکتشافات کارشناسان 40 درصد ذخایر مس کشور در ورزقان نهفته است و این امر فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و گسترش این صنعت در استان و بهره مندی از صنایع پایین دستی است.
    رضا علیزاده صنعت مس و طلای ورزقان را نیازمند نگرشی اقتصادی در راستای بهره مندی از ذخایر معدنی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای منطقه و استان بیان کرد.
    وی با تاکید بر لزوم ایجاد رویکردی اقتصادی برای تحول اقتصاد و صنعت در منطقه ورزقان گفت: مس و طلای ورزقان جزو اولین های صنعت معدن در خاورمیانه است و می تواند ارزش افزوده فراوانی را برای مردم منطقه و استان در پی داشته باشد.
    وی با اشاره به لزوم بهره برداری صحیح و به صرفه از این ذخایر پیشنهاد داد بخشی از شهرستان ورزقان که نزدیک به محدوده نوردوز این منطقه آزاد می باشد در طرح توسعه منطقه آزاد ارس گنجانده شود.
    علیزاده گفت: بخش خاروانا که به محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس نزدیک می باشد از موقعیت مکانی مناسبی برای ایجاد شهرک صنعتی جهت تبدیل منابع معدنی مس و طلا به صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده است.
    فرماندار ورزقان نیز در این جلسه گفت: نباید فقط کار صادراتی در صنعت معدن ورزقان انجام شود و باید به فکر اشتغال زایی بومی در این صنعت باشیم.
    فروغی افزود: صنعت مس و طلای ورزقان می تواند اقتصاد و صنعت استان آذربایجان شرقی را دگرگون کند و لازمه این امر اتخاذ تصمیم های سازنده و کارآمد است.
    در این جلسه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس نظرات کارشناسی خود را در خصوص طرح الحاق بخشی از منطقه ورزقان به محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس بیان کردند و مقرر گردید پس از بررسی های کارشناسی موضوع به شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منعکس گردد.


    کرمان موتوراکستریم