فونیکسریمکسبهتام

مدیر امور سهام سایپا:

سهام سایپاکاشان آبان امسال در فرابورس عرضه می شود

عصر خودرو : پیش بینی می شود که سهام شرکت خودروسازی سایپاکاشان طی آبان ماه امسال در بازار فرابورس عرضه شود.

سهام سایپاکاشان آبان امسال در فرابورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲:۲۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از موج، مجید سوری مدیر امور سهام شرکت سایپا، با اعلام این خبر گفت: براساس تعهد صورت گرفته باید 10درصد سهام شرکت سایپاکاشان که معادل 250 میلون سهم این شرکت خودروسازی است در بازار فرابورس عرضه کنیم.
    وی که در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های جمعی کشور از شرکت خودروسازی سایپاکاشان به سئوال خبرنگار موج پاسخ می گفت، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل عرضه سهام سایپاکاشان در بازار فرابورس، آسانی ورود به این بازار و همچنین سرعت بخشیدن به منظور حضور مقتدرانه به همراه کسب سایر شرایط برای ورود به بازار اصلی بورس کشور بوده است.
    سوری در واکنش به این موضوع که\\\\\\\\\\" گفته می شود سایپا عموما بازار گردانی مناسبی برای سهام شرکت های تابعه خود در بازار ندارد، آیا برای سایپاکاشان برنامه خاصی تهیه شده است؟\\\\\\\\\\" تصریح کرد: سایپا در مقاطع مختلف از سهام شرکت های تابعه خود در بازار حمایت داشته است و چنانچه تلقی این باشد که همیشه باید سهام شرکت های تابعه افزایشی باشد غلط است.
    مدیر امور سهام سایپاکاشان ادامه داد: بازار بورس کشور تلاطم خودش را دارد و نمی توان جلوی این تلاطم را گرفت و چنانچه به تجربه گذشته نگاه کرده و سوابق را بررسی کنیم مشاهده می شود که همواره از سهام شرکت های تابعه حمایت های منطقی انجام شده است. و کسانی که بر روی سهام گروه سایپا سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت داشته اند هیچ گاه ضرر نکرده اند.
    وی پیش بینی کرد که سهام سایپاکاشان یکی از سهم های خوب شرکت های خودروسازی در بازار سرمایه کشور باشد و با توجه به پتانسیل و توان تولیدی مناسب این شرکت، آینده خوبی برای آن متصور هستیم.
    سوری همچنین پذیرفته شدن این شرکت در فرابورس را نشان دهنده شفافیت فعالیت ها و سوددهی این مجموعه دانست و اضافه کرد: با توجه به وبژگی های که این مجموعه داشت کار دشواری برای پذیرفته شدن در فرابورس پیش روی این مجموعه قرار نداشت.
    به گفته مدیر امور سهام سایپا، طبق قوانین بورس مجموعه سایپاکاشان باید از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شود و امیدواریم با انجام تکالیفی که بورس برای این مجموعه تعیین کرده بتوانیم سهام این مجموعه را با موفقیت عرضه کنیم.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت سایپاکاشان سیزدهمین شرکت گروه خودروسازی سایپا است که در بورس پذیرفته شده و به لحاظ سرمایه ثبتی و سودآوری نیز سومین شرکت گروه سایپا در بورس محسوب می شود.

    کرمان موتوراکستریم