فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا:

دغدغه خروج پراید از چرخه تولید، وابستگی اقتصادی خانواده ها به آن است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می گوید: گروه سایپا علاقه مند به خارج کردن پراید از چرخه تولید است و تلاش کردیم محصولات جایگزین آن را تعریف کنیم، اما دغدغه اصلی وابستگی اقتصادی خانواده ها به آن است.

دغدغه خروج پراید از چرخه تولید، وابستگی اقتصادی خانواده ها به آن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «مهدی جمالی» امروز (یکشنبه) در پایان مراسم رونمایی از موتور سه سیلندر کم مصرف یورو 6 ملی در جمع خبرنگاران افزود: دغدغه فعلی این گروه با توجه به مطالعات بازار ، وابستگی اقتصادی و درآمدی بسیاری خانواده های کم درآمد و کم بضاعت کشور به این خودرو است و در حقیقت بخشی از اشتغال کشور با استفاده از این خودرو تامین می شود.
    جمالی بیان داشت: از بخش فروش گروه سایپا درخواست کرده ایم تا برنامه ای طراحی کنند تا پیش از خروج پراید از سبد تولید، به این اقشار آسیبی وارد نشود و این را وظیفه اجتماعی خود می دانیم.
    وی اظهار داشت: کم مصرف بودن، پایین بودن قیمت و هزینه های تعمیراتی و خدمات پس از فروش گسترده، از جمله ویژگی هایی است که محبوبیت این خودرو را نزد خانواده ها دوچندان کرده است.

    ** تیبای برقی
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با اشاره به انجام آزمایش های تیبای برقی در خارج از کشور، تصریح کرد: به طور قطع آزمایش این خودرو کاری سخت است که طرف خارجی باید به گروه سایپا پاسخ دهد و به محض دریافت پاسخ در خصوص آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
    وی در پاسخ به ایرنا درباره تامین زیرساخت های خودروهای برقی، یادآوری کرد: کشور از نظر تامین زیرساخت خودروهای برقی با مشکل مواجه است، اما در تهران مذاکره های خوبی با شهرداری در این خصوص انجام شده است.
    جمالی تاکید کرد: وقتی از عرضه این خودرو مطمئن شدیم، آن گاه از دولت و زیرمجموعه های مرتبط خواهیم خواست تا به طراحی و تامین زیرساخت های لازم بپردازند.

    ** موتور سه سیلندر ملی
    وی همچنین با اشاره به موتور سه سیلندر ملی، یادآوری کرد: این موتور برای مگاپلتفرم مشترکی که برای خودروهای SP100 و SP0 طراحی شده، تعریف شده است.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: موتور NSC شرکت «تیوان ابتکار» با 55 درصد ساخت داخل قرار است با همین پلتفرم در نظر گرفته شده طراحی شود که امروز نخستین نمونه آن رونمایی شد.
    وی در بیان برخی ویژگی های این موتور، خاطرنشان کرد: مصرف سوخت حداکثر 5.5 لیتری در هر 100 کیلومتر پیمایش، گذراندن استاندارد یورو 5 و برنامه ریزی برای دستیابی به استاندارد یورو 6 در فاز توسعه از جمله مشخصات آن است که روی محصولاتی که استانداردهای 82 گانه را بگذرانند، نصب خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، پیش از ظهر امروز در مراسمی نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید شده در شرکت سایپا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو