فونیکسریمکسبهتام

کشاورزیان مطرح کرد:

قیمت پائین سوخت، مشکل اصلی ناوگان حمل و نقل

٥٥ هزار کامیون فرسوده در جاده های کشور تردد می کنند

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری گفت: طبق آمارها بیش از ٥٥ هزار کامیون با عمر بالای ٣٥ سال در کشور تردد می کنند.

قیمت پائین سوخت، مشکل اصلی ناوگان حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه وشهرسازی درمراسم امضا تفاهم نامه همکاری و تحویل کامیون در طرح نوسازی ناوگان فرسوده کشور اظهار داشت: بر اساس آمارها بیش از ٥٥ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ٣٥ سال که دارای کارت هوشمند هستند، در جاده های کشور تردد می کنند که ناوگان بسیار فرسوده ای محسوب می شود.
    رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در مصوبه شورای اقتصاد مجوزی مبنی بر نوسازی ٦٥ هزار دستگاه که عمری بالای ٣٥ سال دارند در یک دوره ٥ ساله صادر شد و در چند سال اخیر بخشی از ناوگان نوسازی شده است.

    وی با اشاره به نقش شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این طرح گفت: وزارت نفت اجازه دارد  ٢ میلیارد و ٧۰۰ میلیون دلار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هزینه کند که بطور تقریبی برای هر کامیون حدود ٤٣ هزار دلار (در یک دوره ٦ ساله با بازپرداخت تسهیلات) هزینه خواهد شد.

    کشاورزیان ضمن بیان اینکه این طرح با همکاری چند دستگاه انجام می شود، عنوان کرد: مدل مورد تفاهم این گونه است که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از مجموع سود از صرفه جویی مصرف سوخت، بخشی را برای نوسازی به صاحبان خودروهای فرسوده از طریق تسهیلات اختصاص خواهد داد و مصرف کننده نهایی فقط ٩ درصد از هزینه را پرداخت خواهد کرد.

    رئیس سازمان راهداری بیان کرد: سال گذشته نیز قراردادی با یک شرکت سازنده کامیون برای نوسازی منعقد شد که تاکنون ٤۰۰ دستگاه تحویل داده شده و امروز هم قراردادی برای تحویل یک برند معروف کامیون که متقاضان زیادی در کشور دارد با سایپا دیزل به امضا خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: سازمان راهداری باید میزان پیمایش کامیون ها را در اختیار شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار دهد تا مقدار سوخت مصرفی مشخص و میزان صرفه جویی نیز معلوم شود تا این شرکت بتواند مقدار تسهیلات را تعیین کند.

    معاون وزیر راه افزود: یکی از آثار مهم نوسازی ناوگان حمل و نقل بهسازی محیط زیست است و با توجه به تعهدات بین المللی مبنی بر کاهش گازهای گلخانه ای جهان این امر الزامی به نظر می رسید.

    کشاورزیان با اشاره به مشکلات حمل و نقل کشور گفت: یکی از چالش های اساسی حمل و نقل کشور پائین بودن قیمت سوخت است و چاره ای نداریم تا قیمت سوخت را همانند اغلب کشورها واقعی کنیم تا مشکلات کمتر شود.

    وی در پایان تاکید کرد: با رقم فعلی سوخت انگیزه و رغبتی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد و ما با منابع محدود دیگران را تشویق به نوسازی می کنیم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو