فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح ردیاب خودروهای سرقتی از اوایل مرداد

عصر خودرو- معاون پیشگیری های وضعی قوه قضاییه : طرح ردیاب خودروهای سرقتی اوایل مرداد اجرایی می شود.

اجرای طرح ردیاب خودروهای سرقتی از اوایل مرداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر ، اجرای طرح ردیاب خودروهای سرقتی از اوایل مردادعلیرضا ساوری  افزود:‌ بررسی کارشناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و پلیس آگاهی ناجا نشان می دهد در سنوات گذشته بین 70 تا 80 هزار خودرو در سراسر کشور توسط سارقین سرقت شده است.
    وی گفت:‌ با توجه به فراوانی سرقت خودرو و نوع خودروهای سرقتی مشخص شد که این خودروهای سرقتی ضریب ایمنی کمتری دارند که شامل پراید، پژو 405، سمند، پیکان و نیسان است. 
    ساوری ادامه داد: خودروهای مذکور بیشتر در معرض سرقت هستند اما از بین همین خودروها خودروهایی که سال ساخت آن ها 88 و پایین تر است عمدتا مجهز به سیستم های ایمنی ضدسرقت نیستند و بیشترین آمار سرقت ها را به خود اختصاص می دهند.
    معاون پیشگیری های وضعی قوه قضاییه تاکید کرد: این طرح با هدف بالا بردن ضریب ایمنی خودروها ، کشف علمی جرم و منحرف و ناتوان کردن سارقان طراحی شده است.
    ساوری افزود: دراین طرح مقرر شده است با تکنولوژی نوین خودروهای سرقتی را کشف کنیم و در حال حاضر با شرکت های تخصصی فعال در این حوزه وارد مذاکره شده ایم و دستگاه های ردیاب مختلف هم عرضه شده است.
    وی با اشاره به مبلغ تمام شده این ردیاب الکترونیکی گفت: از آن جایی که عمده صاحبان این خودروها از سطح بضاعت اقتصادی محدودی برخوردار هستند تلاش کردیم دستگاه ردیاب را با قمیت کم و با کیفیت بالا عرضه کنیم و در حال حاضر دستگاهی طرحی شده که قیمت آن بین 80 تا 100 هزار تومان است.
    ساوری ابراز امیدواری کرد این طرح اوایل مرداد امسال مرحله اجرا در بیاید.
    معاون پیشگیری های وضعی قوه قضاییه افزود: در این سیستم به محض آنکه‌ خودرو از محل استقرار حرکت کند، پیامکی برای صاحب آن ارسال می شود؛ اگر خودرو سرقت شود این دستگاه قابلیت نشان دادن محل استقرار خودرو را با دقت 10 متر مربع دارد و پلیس آگاهی به راحتی خودرو را کشف خواهد کرد.
    وی ادامه داد: هدف از بهره گیری و نصب ردیاب خودرو این است که بتوانیم سارقین را منصرف کنیم؛ در مرحله اول روی 500 هزار خودرو هدف گذاری کرده ایم اما در تلاش هستیم که در 9 الی 11 استان نیز تا پایان سال 300 هزار دستگاه مجهز به این ردیاب شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو