فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

بازار خودرو در آرامش

عصر خودرو- اولین ماه تابستان رو به پایان است اما تنور بازار خودرو هنوز گرم نشده؛ سردی بازار خودرو در روزهای گرم اولین ماه تابستان در حالی است که با توجه به آغاز سفرهای تابستانی فعالان این بازار همواره از تابستان به عنوان زمان داغ شدن تنور بازار خودرو یاد می کردند.

بازار خودرو در آرامش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  با این حال اولین ماه تابستان سال جاری نیز نتوانست رونق بخش  بازار راکد خودرو باشد. رکود حاکم بر بازار خودرو در حالی است که چندی پیش شورای رقابت با افزایش حداکثر یک تا 1.5 درصدی قیمت برخی خودروهای داخلی موافقت کرد، اقدامی که چندان مورد تایید فعالان بازار خودرو نبود،‌چرا که فعالان این بخش معتقدند که برای بازگرداندن رونق به بازار باید فضای قیمت گذاری خودرو را رقابتی کرد روندی که در حال حاضر برای بخش اعظمی از خودروهای داخلی به صورت دستور صورت می گیرد.
    از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو استارت رکود حاکم در این بازار از ابتدای سال جاری زده شده است، رکودی که برخی آن را به برگزاری انتخابات در سال جاری نسبت می دهند و برخی دیگر ورود زودهنگام خودروهای مدل 96 در دی و بهمن سال گذشته را دلیل کاهش تقاضا در این بازار در ماههای نخست سال جاری می دانند. اما از تمام عوامل مذکور که بگذریم می توان کاهش نقدینگی را عمده دلیل رکود حاکم در بازار خودرو دانست، دلیلی که سال ها است گریبان بازار خودرو را گرفته و برای عبور از آن خودروسازان روش‌های متنوع فروش را پیش گرفته اند که در این خصوص می توان به فروش قسطی و فروش ودیعه ای اشاره کرد، روش هایی که بخش اعظمی از فروش خودرو در بازار به واسطه آنها صورت می گیرد. 
    بازار داخلی ها
    به گفته فعالان بازار در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 38 میلیون و 200هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که در مقایسه با هفته های اخیر می توان گفت این محصول افتی حدود 200 هزار تومان را در بازار تجربه کرده است،‌ افت قیمت این خودرو در حالی است که مدل صندوقدار این خودرو نیز هم‌اکنون با قیمت 39 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
    اما در خصوص خودروهایی که چندی پیش شورای رقابت با افزایش قیمت آنها موافقت کرده نیز ارزیابی بازار از افزایش حدود 100 تا 200 هزار تومانی این محصولات حکایت دارد. در تصمیم شورای رقابت حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا 1 تا 1.5 درصد و در مورد سمند و پژو 2.5 درصد  پیش بینی شده است. حال با توجه به موافقت صورت گرفته با تغییر قیمت فعالان بازار خودرو از افزایش 100 هزار تومانی پراید مدل 131 خبر می دهند در حال حاضر این خودرو با قیمتی برابر با 21 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می شود، اما مدل 111 (پراید هاچ‌بک) هفته گذشته را بدون تغییر سپری کرد و با قیمت 21 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش شد که این امر از ثبات قیمت این خودرو حکایت دارد. تیبا یکی دیگر از محصولاتی که توانست موافقت شورای رقابت را برای افزایش قیمت جلب کند، در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 600 هزار تومان دارد. اما با توجه به اظهارات فعالان بازار خودرو تندر-90‌ها نیز هفته‌ای آرام را سپری کردند و در بازار تغییر قیمت خاصی نداشته اند. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل E2 پارس خودرو قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد.  از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو  ساندرو از دیگر اعضای خانواده تندر-90 نیز  در حال حاضر قیمتی برابر با 53 میلیون و 300 هزار تومان در بازار دارد.
    از سوی دیگر پژو 405 نیز که توانست نظر شورای رقابت را جلب کند در حال حاضر با قیمت 29 میلیون و 700 هزار تومان در بازار معامله می شود. در خصوص  سمند EF7 هم شاهد افزایش 300 هزار تومانی  این خودرو در بازار بوده ایم که قیمت این خودرو را به دود 32 میلیون و 300 هزار تومان رساند.
      بازار وارداتی ها
    علاوه بر خودورهای داخلی وارداتی ها نیز در این مدت از رکود در بازار دور نبوده اند، بطوریکه  قیمت خودروهاى وارداتى نیز در این مدت ثبات داشته است و با توجه به شرایط حاکم در بازار این خودروها می توان گفت وارداتی ها نیز ماههای نخست سال جاری را با آرامش سپری کردند.
    به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر «تویوتا Rav4 فول» نیز بدون تغییر قیمت خاصی، 254 میلیون تومان طی روزهای اخیر خرید و فروش شده است. از آن‌ سو «کیا سراتو کوپه» نیز این روزها با حفظ قیمت  در حال حاضر معادل 141میلیون تومان خرید و فروش می شود؛ «اپتیما اتاق جدید GT»  نیز با قیمت ثابت در حال حاضر  165 میلیون تومان در بازار معامله می شود. از سوی دیگر «هیوندای سوناتا پلاس» نیز طی هفته جاری با قیمت 165 میلیون تومانی ثبات خود را در بازار حفظ کرده است؛ «النترا» نیز با قیمت 132 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود.  «تویوتا کمری هیبریدی EL» قیمتی برابر با 253 میلیون و 500 هزار تومان دارد که نشان می‌دهد این خودرو  هفته های اخیر را با ثبت طی کرده است.  
    از سوی دیگر  در حال حاضر «تیوولی (الیت)» نیز که با توجه به رنج قیمتی توانسته در بازار مورد توجه قرار گیرد با قیمت 110 میلیون معامله می شود. اما از میان محصولات ام جی نیز «ام جی  GS مدل 2017» در حال حاضر با قیمت 167 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو