فونیکسریمکسبهتام

هفته انتظار در گروه خودرو

عصر خودرو- در اولین روز کاری هفته فشار فروش در گروه خودرویی با گذشت زمان دادوستدها افزایش یافت با این وجود به جز افت نماد خموتور، سایر نمادهای منفی گروه افت جزئی داشتند.

هفته انتظار در گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طی این روز، نماد خبهمن پس از رشد در حوالی صفر مثبت با قیمت 211 تومان جهت برگزاری مجمع سالیانه متوقف شد.
    روز دوم، شاخص گروه خودرو به یکباره رشد 306 واحدی را ثبت کرد و بازدهی گروه معادل 1.69 درصد افزایش یافت، در این روز نمادهای خریخت، خپارس، خکاوه، ورنا، خلنت و خپویش  با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.
    سومین روز هفته، پس از فروش بلوک 16 درصدی خگستر توسط ایران خودرو، گروه جو بهتری پیدا کرد اما رشدی کمتر از انتظارات را به ثبت رسانید، شاخص  گروه رشد 192 واحدی معادل 1 درصد را ثبت کرد.
    روز چهارم، قیمت پایانی اکثر سهم های گروه خودرو دوباره روند نزولی به خود گرفتند و شاخص کل گروه بیش از 177 واحد افت کرد، با این وجود نمادهای خزر و خموتور صف خرید بودند، به طوریکه خزر در قیمت 86 تومان در حاشیه 3 درصد مثبت پایانی و خموتور قیمت 358 با رشد 4.8 درصدی صفهای سبکی داشتند.
    آخرین روز کاری هفته نیز شاهد دنده عقب خودرویی ها و عقب نشینی 70 واحدی شاخص گروه تا رسیدن به محدوده 18 هزار و 372 واحدی بودیم.
    به این ترتیب در مجموع بازدهی گروه در مقایسه با هفته پیش 1 درصد رشد کرد و میانگین حجم و ارزش معاملات گروه رشد 45 و 52 درصدی را ثبت کردند.
    خودرویی ها این هفته را در غیاب نمادهای خساپا، خاور، خبهمن، خگستر، خکاوه و خمهر به سر بردند، شنیده میشود خساپا قبل از برگزاری مجمع سالیانه بازگشایی خواهد شد، همچنین مدیرعامل این شرکت از همکاری دوباره با شرکت نیسان خبر داده است، مجمع خساپا شنبه 31 تیرماه برگزار میشود، لذا در هفته پیش رو شاهد بازگشایی خساپا پس از غیبتی 2 ماهه خواهیم بود.
    در پایان گفتنی است، با توجه به آمار خوب تولید و فروش خودرو  و سایپا طی دو سال اخیر و قطعی و اجرایی شدن قراردادهای بین المللی با شرکای اروپایی، افت شدید قیمتهای این گروه بر جذابیت آنها افزوده است، لذا در هفته پیش رو به دلیل بازگشایی سایپا و به دلیل قیمتهای جذاب گروه ممکن است، جو گروه موقتا مثبت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو