فونیکسریمکسبهتام

پیشرفته ترین خودروی خودران رونمایی شد

عصر خودرو- شرکت آئودی سرانجام در شهر بارسلون اسپانیا از پیشرفته ترین خودروی خودران خود به نام «A۸» رونمایی کرد.

پیشرفته ترین خودروی خودران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  از مهر، این خودروی خودران مجهز به رشته ای از لامپ های ال ای دی است که در حین حرکت با جلوه های رنگی مختلف می درخشد و چهره ای زیبا به خودروی مذکور می بخشد.

    طول «A8» نسبت به خودروهای قبلی تولیدی ائودی 37 میلیمتر بیشتر بوده و ارتفاع آن نیز 17 میلیمتر از همتایان سابق آن است.

    58 درصد از ساختار این خودرو را آلومینیوم تشکیل می دهد، هر چند در ترکیبات آن از فولاد، مگنزیوم و پلیمرهای فیبر کربنی تقویت شده هم استفاده شده است.

    این خودرو از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و می تواند با توجه به شرایط ترافیکی و جاده ای مختلف حالت های رانندگی خودکار مختلفی را فعال کند.

    به عنوان نمونه در زمان ترافیک شدید در خیابان ها، حالت رانندگی آهسته و متناسب با این وضعیت فعال می شود و سرعت خودرو از 60 کیلومتر در ساعت بیشتر نخواهد شد.

    اگر چه این خودرو دارای فرمان، پدال های گاز و ترمز و ... است اما بر خلاف خودروهای نیمه خودران ساخت شرکت تسلا به طور خودکار در ترافیک و در بزرگراه ها قادر به حرکت است و نیازی به دخالت انسان ندارد.

    «A8» هم مانند تولیدات رقیب و با استفاده از گوشی های هوشمند از توان پارک خودکار برخوردار است.

    این خودرو که از سال 2018 روانه بازار می شود برای هدایت خودکار به ابزاری همچون اسکنر لیزری، حسگرهای راداری، دوربینی در جلو، حسگرهای مافوق صوت و ... برای شناسایی موانع احتمالی مجهز است.

    سیستم تعلیق این خودرو انرژی خود را از یک سیستم الکتریکی 48 ولتی تامین می کند. این سیستم در صورت برخورد خودرو با یک مانع آن را بالا می کشد تا از آسیب وارده به خودرو و همین طور مانع که ممکن است یک انسان باشد، کاسته شود.

    در داخل خودروی مذکور یک نمایشگر 10 اینچی هم تعبیه شده که کنترل تهویه مطبوع، صندلی ها و .... را تسهیل می کند. صدور برخی فرامین به صورت صوتی هم در این خودرو ممکن است. قیمت ساده ترین مدل این خودرو 90600 یورر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو