فونیکسریمکسبهتام

جمال الدینی در نشست خبری:

رشد ۳۸ درصدی عملیات های حوادث جاده ای از ابتدای سال

عصر خودرو- سخنگوی هلال احمر از رشد ۲۲ درصدی عملیات امداد و نجات از ابتدای سال ۹۶ خبر داد و گفت: همچنین در این مدت عملیات های حوادث جاده ای ۳۸ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۸ درصدی عملیات های حوادث جاده ای از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید جمال الدینی در نشست خبری امروز خو با اشاره به آمار عملیات های امداد و نجات از ابتدای امسال گفت: در سال جدید 2 هزار و 674 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده که نشان دهنده رشد 22 درصدی است.
    وی افزود: از جهت تعداد عملیات افزایش یک درصدی داشته ایم که این آمار به هیچ وجه خوشایند جمعیت هلال احمر نیست.

    سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: 20 درصد افزایش انتقال مصدومین به مراکز درمانی با رقم هزار و 601 مورد، 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای با هزار و 318  مورد و 38 درصدی ماموریت های کوهستان با 118 مورد را شاهد هستیم.

    وی افزود: 2 هزار امدادگر تاکنون دوره های باز آموزی را سپری کرده اند که 1500 نفر در سطح پیشرفته و خاص این دوره ها را گذرانده اند.

    جمال الدینی اضافه کرد: باید گفت که میزان فوتی ها در حوادث نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته که از 21 نفر به 15 نفر رسیدند ما در واقع نگران امار تابستانی هستیم چرا که باید شاهد از دست دادن جان هموطنانمان باشیم گرچه تعداد فوتی ها کاهش یافته اما خوشایند ما نبوده و نیست.

    سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه با پرداختن به مساله حج تصریح کرد: در مبحث حج، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تمامی تمهیدات را برای برپایی حج توام با سلامت اندیشیده است. در دو شهر مکه و مدینه بیمارستان داشته و 90 مجموعه بهداشتی برای تمتع 96 در نظر گرفتە شده است. 570 نفر از عزیزان پزشک اعم از پیراپزشک; پزشک عمومی و متخصص آموزش دیده، پیش از حضور حجاج به سرزمین وحی اعزام می شوند .

    وی ادامه داد: واکسن حجاج در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت قرار گرفته و به مراکز استان ها تحویل داده شدە است. در این راستا امسال دوره مدیریت بحران برگزار شده که تمامی حجاج آموزش لازم را خواهند دید. در 170 مرکز در سراسر کشور بیش از 50 تست را برگزار می شود.

    باید گفت که 4 تا 6 تریلر دارو برای حجاج آماده شده که در حین اعزام زائر به بیمارستان های مکه و مدینه انتقال داده می شود.

    جمال الدینی در خصوص درگذشت شهادت گونه دو جوان امدادگر زنجانی که هفته گذشته جانشان را از دست دادند تصریح کرد:  جا دارد به خانواده های این دو جوان امدادگر زنجانی تسلیت ویژه عرض کنم. این دو عزیز در خط مقدم خدمت بودند که شهادت گونه جان شان را از دست دادند. مطابق قانون نمی توان این عزیزان را شهید محسوب کرد اما نگاه ما به عزیزان می تواند شهادت گونه باشد. باید با بنیاد شهید مکاتبه شود اما دستورالعملی در این مورد فعلا وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو